سلامتی و پزشکی

تومور پاروتید یا بناگوشی چه علائمی دارد و چطور تشخیص داده می گردد؟

غدد پاروتید دو غده بزاقی هستند که درست در جلوی گوش ها در هر طرف صورت قرار دارند. غدد بزاقی برای یاری به جویدن و هضم غذا بزاق فراوری می نمایند.

25 اردیبهشت 1401

تمیزترین ایرلاین های دنیا را بشناسید

تصرف جایگاه 10 ایرلاین برتر جهان در زمینه پاکیزگی، به وسیله آسیایی هاگاهی اوقات، وارد شدن به یک هواپیما حس وارد شدن به یک انجمن خیریه را به شما القا می نماید. بسته های غذایی، فنجان ها و مجله هایی که به علت عدم پاکیزگی لمس کردنشان برایتان کابوس است. در واقع،...

24 اردیبهشت 1401

کاهش چشمگیر آمار گردشگران بین المللی در سال 2020

طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری، پاندمی ویروس کرونا به از دست رفتن میلیون ها شغل در این صنعت و کاهش 75 درصدی آمار گردشگران در سال 2020 منجر خواهد شد.

18 اردیبهشت 1401

تلاش برای برقراری مجدد پروازهای لندن از 11 اردیبهشت

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی ها با ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای برقراری پروازهای انگلیس از اول ماه مه خبر داد.

16 اردیبهشت 1401

استفاده از دهان شویه ها و کاهش اثربخشی بعضی آنتی بیوتیک ها

خبرگزاری خبرنگاران- محققان می گویند وجود تریکلوسان در محصولات بهداشت خانگی، باعث افزایش قابل توجه باکتری های مقاوم می گردد.

12 اردیبهشت 1401

آمازون؛ شگفت انگیز، مخوف، اما زیبا

جنگل های آمازون یکی از مخوف ترین و در عین حال زیباترین منطقه ها جهان است. حتما شما هم خیلی وقت ها وقتی تصاویر هوایی یا تلویزیونی این منطقه از جهان را دیده اید، هوس نموده اید که یک بار هم شده به این منطقه ها سفر نموده و حس کنجکاوی خود را در باره این منطقه...

9 اردیبهشت 1401

ورزش در خانه و حفظ سلامتی در دوران کرونا

در دنیای امروز با افزایش مشغله در زندگی و کمبود وقت، بسیاری از افراد وقتی برای ورزش کردن در بیرون از خانه و سالن های ورزشی و باشگاه ها پیدا نمی کنند. از طرفی از اهمیت ورزش روزانه در سلامتی و تاثر آن بر رهایی از انواع بیماری ها نمی توان غافل شد؛ بنابراین...

3 اردیبهشت 1401

با این راهکارها دیگر وقتتان تلف نمی گردد!

راهکارهایی برای مقابله با وقت تلف کردنگاهی با اینکه می دانیم وقت کافی برای انجام کارهایمان نداریم اما باز هم به بهانه های مختلف وقت تلف می کنیم! پای تلویزیون می نشینیم و یا این که ساعت ها سرگرم بازی های موبایلمان می شویم! این یعنی اینکه به عادت پشت گوش...

29 فروردین 1401

تعداد مبتلایان به کرونا صعودی شد ، فوت 20 هم وطن

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته 4658 بیمار تازه کرونایی در کشور شناسایی شد.

15 اسفند 1400

برگزاری سفرهای نوروزی به اصفهان با شعار سفر ایمن با رعایت نکات بهداشتی

میراث آریا/ براساس آخرین اخبار واصله، برگزاری سفرهای نوروزی به اصفهان با شعار سفر ایمن با رعایت نکات بهداشتی صورت می گیرد.

10 اسفند 1400

جدیدترین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای لغو محدودیت های کرونایی

تهران (پانا) - معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از لغو محدودیت های کرونایی سفر از کشورهای همسایه به ایران بر اساس جدیدترین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع داد.

27 بهمن 1400

این خانم بازیگر زخمی و ترسناک کیست؟ ، او را می شناسید؟

خبرنگاران: چهره عجیب و ترسناک خانم بازیگر همه را متعجب کرد و هیچ کس او را نشناخت.

26 بهمن 1400

ساخت دریچه های قلب و عروق خونی از بافت افراد

یک استارت آپ فعال در حوزه فناوری سلامت به نام Xeltis از کارهایشان برای ایجاد دریچه های تازه قلب و عروق خونی ساخته شده از بافت خود افراد خبر داده است.

24 بهمن 1400

ساده انگاری عامل اصلی اوج گیری شیوع کروناست

خبرنگاران/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید نمود که ساده انگاری و تصور عادی شدن شرایط مهمترین عامل تاثیرگذار در اوج گیری مجدد شیوع کرونا در فارس و موجب نگرانی شدید سیستم سلامت است.

20 بهمن 1400

دلمیکرون وجود خارجی ندارد

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: دلمیکرون وجود خارجی ندارد.

19 بهمن 1400

امید اُمیکرون به 8 میلیون ایرانی واکسن نزده

آنقدر این کرونا چهره تغییر داد و جهش کرد و خطرناک تر و تهاجمی تر شد که حالا کمتر نامی از کرونا به زبان می آوریم و برای گفتن از این ویروس چموش، به همان نام جهش ها بسنده می کنیم.

17 بهمن 1400

جشن چهارشنبه سوری در شیراز چگونه برگزار می گردد؟

چهارشنبه سوری یکی از جشن های باستانی ایران است که در شیراز هم همچون شهرهای دیگر آیین خاصی دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

15 بهمن 1400

تست: به نظر شما کدام احمق تر است ؟ ، شخصیت خودتان را بشناسید !

خبرنگاران:تست روانشناسی یک روش خوب برای شناسایی شخصیت و استعداد هست. با حل این تست می توانید ویژگی های شخصیت خود یا دیگران را بسنجید.

11 بهمن 1400

جلوگیری از سوزش معده با عدم مصرف 8 ماده غذایی

سوزش سر دل یا سوزش معده ناشی از عملکرد نامناسب مری است. گاهی اوقات علائم سوزش سر دل آنقدر قوی است که بیشتر افراد آن را با حمله قلبی اشتباه می گیرند.

10 بهمن 1400

مخالفت جامعه پزشکی با افزایش ظرفیت سالانه 3 هزار دانشجوی پزشکی

تهران (پانا)- معاون آموزشی وزارت بهداشت تصمیمی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ظرفیت سالانه 3 هزار دانشجوی پزشکی گرفته شده بود را ناپخته خواند.

9 بهمن 1400
تعداد: (254)