ساخت دریچه های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، یک استارت آپ فعال در حوزه فناوری سلامت به نام Xeltis از کارهایشان برای ایجاد دریچه های تازه قلب و عروق خونی ساخته شده از بافت خود افراد خبر داده است.

ساخت دریچه های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، به نقل از آی او، مدیر عامل این استارت آپ به نام الیان شاتن(Elianne Schutten) میخواهد دریچه های قلب و عروق خونی خود ترمیم شونده را در اسرع وقت توسعه و به بازار عرضه کند.

ایجاد دریچه های قلب و رگ های خونی خود ترمیم شونده داستان علمی-تخیلی نیستند، بلکه یک واقعیت هستند. با استفاده از فناوری بهبودی طبیعی(natural recovery)، این استارت آپ روش جایگزین خوبی برای افراد مبتلا به گرفتگی سیاه رگ ها یا مسائل قلبی عروقی ارائه می نماید.

این استارت آپ که در محوطه دانشگاه فناوری آیندهوون(TU/e) در هلند قرار گرفته است با یاری محققانی در آمریکا، آلمان، بلژیک و بریتانیا می خواهد این نوآوری را در اسرع وقت به بازار عرضه کند.

شاتن در این باره گفت: فناوری ما در سراسر دنیا نو نیست، اما از نظر کاربردی تفاوت خاصی با بقیه دارد. این فناوری بر اساس مواد پلیمری فوق مولکولی ساخته شده است که پروفسور ژان ماری لن(Jean-Marie Lehn) برای آنها پیروز به دریافت جایزه نوبل در سال 1987 شده است. به طور خلاصه، این پلیمرها بدن بیمار را قادر می سازد تا به طور طبیعی یک رگ خونی یا دریچه قلب نوی را بازسازی کند. ما تا به امروز در جهت توسعه این فناوری خوب پیش رفته ایم و می خواهیم اولین کسی باشیم که آن را به بازار عرضه می نماید.

استارت آپ Xeltis از وام صندوق ضمانت اروپا برای تسریع آزمایشات بالینی دریچه های قلب و عروق خونی خود استفاده می نماید. شاتن می گوید: ممکن است مانند یک داستان علمی-تخیلی به نظر برسد، اما بدن واقعا می تواند خودش یک دریچه قلب یا رگ خونی نو بسازد. چیزی که در ابتدا همچون یک ایمپلنت مصنوعی شروع می شود، در نهایت به عنوان بافتی از خود بدن تبدیل می شود.

در مطالعات بالینی، Xeltis چیزی که به عنوان دریچه قلب ریوی شناخته می شود را آزمایش کرد. این کار بر روی بچه ها مبتلا به نقص مادرزادی قلبی انجام شد که این عارضه باعث از کار افتادن دریچه خاصی از قلب و سندرم کودک آبی (Blue baby syndrome) می شود.

استارت آپ Xeltis در این باره گفت: در این مورد از آنجایی که یک کودک اکسیژن کافی دریافت نمی نماید، خون به طور مداوم به قلب باز می شود. معمولا آن دسته از بچه ها دریچه ای ساخته شده از موادی که از گاو گرفته شده است، دریافت می نمایند که این کاربردی نیست و باعث انقباض دریچه می شود. سپس آن دریچه باید دوباره خارج شود. علاوه بر آن هنگامی که یک کودک بزرگ می شود وجود این دریچه مشکل دیگری ایجاد می نماید.

دریچه قلب ساخته شده از بافت گاو با رشد بدن فرد رشد نمی نماید اما در هنگام حضور دریچه قلب ساخته شده از پلیمر، این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ساخت دریچه های قلب و عروق خونی از بافت افراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دریچه های قلب و عروق خونی از بافت افراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید