با این راهکارها دیگر وقتتان تلف نمی گردد!

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، راهکارهایی برای مقابله با وقت تلف کردن

گاهی با اینکه می دانیم وقت کافی برای انجام کارهایمان نداریم اما باز هم به بهانه های مختلف وقت تلف می کنیم! پای تلویزیون می نشینیم و یا این که ساعت ها سرگرم بازی های موبایلمان می شویم! این یعنی اینکه به عادت پشت گوش انداختن کارهای مهم دچار شده ایم و باید هر چه زودتر برای خلاص شدن از دست این عادت به فکر راه حل باشیم. برای مدیرت زمان ضروری است که عواملی که باعث حواس پرتی می شوند را بشناسیم و آدم ها را به طور کامل حذف کنیم. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با راهکارهایی برای مقابله با وقت تلف کردن آشنا شوید.

با این راهکارها دیگر وقتتان تلف نمی گردد!

خود را از اینترنت دور کنید

دسترسی به اینترنت یعنی جنگ دائمی با خود برای اینکه در سایت های مختلف پرسه زنی نکنید! زمان شما برای انجام کارهایتان محدود است و باید با حواس جمع به کارهایتان برسید پس بهتر است موانعی مثل اینترنت را از خودتان دور کنید تا بدون مزاحمت به کارهایتان برسید. ممکن است اراده کافی برای اینکه خودتان را از اینترنت محروم کنید نداشته باشید در این صورت بهتر است که از اپلیکیشن های بلاک کننده وب سایت بهره ببرید تا هر زمان که برای انجام کارهایتان احتیاج به تمرکز بالا داشتید با فعال کردن آن دیگر حواستان به اینترنت پرت نگردد.

سرویس های ایمیل و پیغام رسان های موبایل را غیر فعال کنید

در تحقیقاتی که صورت گرفته این طور به نظر می رسد که برای پاسخ دادن به هر ایمیل حدود 10 دقیقه زمان ضروری است و از طرفی بری اینکه بعد از پاسخ دادن به ایمیل دوباره برای انجام کار به مرحله حواس جمعی برسیم باید 15 دقیقه دیگر زمان صرف کنید. نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که برای داشتن تمرکز باید سرویس های ایمیل موبایل را کلا غیر فعال کنید تا با حواس جمع و تمرکز بالا به کارهایتان برسید. اینکه در حین انجام کار پیغام رسان های گوشی تا را چک کنید یعنی اینکه دارید به عوامل حواس پرتی و وقت تلف کردن پاسخ مثبت می دهید و از انجام کارهای اصلی تان باز می مانید.

کارهای خود را فقط با یک وسیله به انجام بسانید

اگر در حال کار با لپ تاپ هستید سعی کنید همه فایل ها و چیزهایی که احتیاج دارید را بر روی همن لپ تاپ بریزید تا دیگر احتیاجی نباشد تا برای انجام کاری دیگر به سراغ گوشی و یا تبلت بروید. اینکه مدام در بین وسایل مختلف در پی فایل های مختلف بگردید یعنی حواس چرتی و عدم تمرکز برای انجام کارهای مهم تر! همه فایل های مهم را در یک جا بگذارید تا احتیاج به گشتن برای پیدا کردن آن ها نباشد.

زمان بندی برای انجام کارها را دست کم نگیرید

شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که تا نام برنامه ریزی می آید اخم هایتان در هم می رود و می گویید علاقه ای به انجام این کار ندارید! اما برنامه ریزی می تواند معجزه ای بزرگ در انجام کارهایتان به وجود بیاورد. بعد از اینکه تعیین کردید که در ساعات تعیین چه کاری را باید انجام دهید می بینید که کارهایتان با چه سرعت خارق العاده ای در حال اجرا است. اگر می خواهید وقتتان تلف نگردد بهتر است که کارهایتان را دسته بندی کنید مثلا تمام کارهایی که مربوط به بیرون از منزل هستند را با هم انجام دهید تا احتیاجی نباشد در طول روز در فواصل زمانی مختلف چندین بار از خانه خارج شوید.

شتاب زده نباشد و چند کار را با هم انجام ندهید

اینکه چند کار را با عجله و با هم انجام دهید یعنی احتمال بیشتری برای هدر دادن وقتتان وجود دارد. اگر بدانید فقط 2 درصد از مردم می توانند کارها را هم زمان و بدون اشتباه انجام دهند احتمالا دیگر هیچ وقت به سراغ این کار نمی روید. عدم شتاب زدگی در انجام کارها باعث می گردد تا بدون اینکه استرس داشته باشید از تمرکز کافی برای انجام کار هم برخوردار باشید.

اولویت بندی در انجام کارها را از قلم نیاندازید

اینکه در هنگام امتحانات عده ای از دانشجویان دیگر به کارهای اتاق شان نمی رسند یعنی اینکه اولویت بندی درستی در انجام کارها دارند! آن ها فهمیده اند حالا که وقت امتحانات است دیگر باید از انجام کارهای غیر ضروری دست بردارند و فقط درس بخوانند. برای اینکه در انجام کارهایتان اولویت بندی داشته باشید کافیست که در هنگام انجام هر کاری از خودتان سوال کنید که آیا این کار از بقیه کارهایتان مهم تر است یا نه؟ اگر می خواهید در انجام اولویت بندی به مهارت کافی برسید بهتر است این کار را روی کارهای کوچک روزمره تمرین کنید. همین تمرین بر روی کارهای کوچک است که کم کم باعث می گردد که هیچ کار مهمی را فدای انجام کارهای کوچک و پیش پا افتاده نکنید.

استراحت خیلی مهم است

اینکه پشت سر هم کار کنید و هیچ استراحتی به فکر خود ندهید یعنی به زودی نیروی جسمی و روحی تان کم می گردد. حتما در خاتمه روز کاری به فکرتان فرصت دهید تا انرژی و نیرویی تازه بگیرد. برای این کار بهتر است بعد از انجام کارهای روزانه در هنگام شب، دیگر اصلا به کار خود فکر نکنید و چند ساعتی را با خانواده و یا دوستانتان بگذرانید تا از حال و هوای کار کاملا خارج شوید. اینکه بیشتر از حد از خودتان کار بکشید یعنی کارتان دیگر کیفیت قابل قبول را ندارد و شاید هم ناچار شوید تمام کارهایی که انجام داده اید را دوباره از اول انجام دهید. حتما در هنگام آخر هفته ها زمانی را برای سرگرمی و گشت و گذار بگذارید تا در آغاز هفته انرژی کافی برای انجام دوباره کارها را داشته باشید.

منبع: الی گشت

به "با این راهکارها دیگر وقتتان تلف نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این راهکارها دیگر وقتتان تلف نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید