معماری و عمران

ممنوعیتی برای ورود به کویر مرنجاب وجود ندارد

هیچ ممنوعیتی برای تردد گردشگران و خانواده ها در کویر مرنجاب وجود ندارد و تنها ورود و خروج خودروهای دو دیفرانسیل و سافاری منوط به دریافت مجوز و رعایت ضوابط است.

24 اردیبهشت 1401

روستاهای گردشگری ایران ، آدرس

زیباترین روستاهای ایران در نقاط مختلف کشور ما از جنگل و کوهستان تا کویرها قرار گرفته اند. این روستاها بهشت علاقه مندان به طبیعت گردی در ایران هستند.

20 اردیبهشت 1401

لوکیشن فیلم: سرگذشت شگفت انگیز املی پولن

سرنوشت شگفت انگیز اَمِلی پولن که در سراسر جهان به نام اَمِلی شناخته می گردد، فیلمی در ژانر کمدی و رمانتیک محصول سال 2001 به نویسندگی گیوم لورن و کارگردانی ژان پیر ژونه است. لوکیشن های فیلم در شهر زیبای پاریس، جذابیت این فیلم را دوچندان نموده است.

20 اردیبهشت 1401

تقسیمات شهری سوچی و بناهای مجذوب کننده آن

از سنترالنی سیتی تا داگومیس در سوچیدر چارچوب تقسیمات اداری، نام سوچی روسیه به شهری متشکل از یک منطقه نیمه شهری (به نام کراسنایا پلیانا) و 79 محله روستایی اطلاق می­شود. منطقه ­ای با موقعیتی در سطح یک استان. سوچی به عنوان یک قلمروی شهری به نام سوچی اربان...

28 فروردین 1401

وام مسکن روستایی 200 میلیون تومان شد

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا 200 میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب شده است.

26 فروردین 1401

تناقض تازه شرکت برق، برق صنایع قطع شد؟

به گزارش خبرنگاران، قطع برق، دوباره گریبان گیر صنایع شده است. شرکت سهامی برق منطقه ای تهران، 12 دی، گفت برق برخی از شرکت های فولادی سهمیه بندی می شود.

12 اسفند 1400

عجیب ترین منظره ها و چشم اندازهای جهان (قسمت دوم)

در سراسر جهان، پدیده های طبیعی زیبایی وجود دارد که مناظری خاص و خیره کننده ایجاد نموده اند. این پدیده های طبیعی معمولا بر اثر فرسایش ایجاد می شوند یا ناشی از فعالیت های زمین شناسی و آتش فشانی هستند.

5 اسفند 1400

ساخت دریچه های قلب و عروق خونی از بافت افراد

یک استارت آپ فعال در حوزه فناوری سلامت به نام Xeltis از کارهایشان برای ایجاد دریچه های تازه قلب و عروق خونی ساخته شده از بافت خود افراد خبر داده است.

24 بهمن 1400

بررسی ابعادحقوقی و ایمنی پاساژ علاءالدین

تهران (پانا) - در نشست هم اندیشی رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری وکمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه 11 موضوعات حقوقی، ایمنی و شهرسازی پاساژ علاء الدین در شهرداری منطقه 11 بررسی شد.

13 بهمن 1400

شهرهای گمشده که به وسیله گردشگران کشف شدند

مِساوردهمساورده در شهر کنونی کلورادو واقع شده است و آمریکایی های بومی آن منطقه بین سال های 600 تا 1300 میلادی در آن زندگی می کردند. زیبایی این شهر به علت ساختار عجیب و خانه های تراشیده شده آن در دل یک صخره بزرگ است. این شهر در اوایل قرن پانزدهم تخلیه شد و دوباره...

6 بهمن 1400

مهم ترین جاذبه های گردشگری مازندران به تفکیک شهرستان (2)

مازندران، جدا از دریا و سبزی جنگل هایش، جاهای زیادی برای دیدن دارد، جاهایی که به دلیل فاصله کم شهرهای شمالی با هم و دسترسی آسان به این منطقه ها، رفتن و گشت و گذار در آنها آنقدر که تصورش سخت است اتفاق دور از ذهنی نیست. ما در پست قبل و پست بعد مهم ترین جاذبه...

3 بهمن 1400

معرفی هتل های خیابان شریعتی تهران

هتل های خیابان شریعتی انتخاب خیلی از مسافرها هستند. از آنجایی که خیابان شریعتی از طولانی ترین خیابان های شهر است، مسافران از این خیابان به نقاط مختلف شهر دسترسی خوبی خواهند داشت. مکان های مهم زیادی هم در این خیابان قرار دارند که در انتخاب مسافران بی...

26 دی 1400

بازدید از جاذبه های تاریخی کندی شهر عجایب

بازدید از جاذبه های تاریخی کندی شهر عجایبکندی یکی از شهرهای جزیره سریلانکا در جنوب آسیا می باشد که با منظره ها و جاذبه های تاریخی کندی شما را شگفت زده و مشتاق به بازدید بیشتر از این شهر میکند.جاذبه های تاریخی کندی شما را به آرامش و آسایش و تفکر و مراقبه...

7 دی 1400

چرا بارسلونا برترین شهر برای دوستداران هنر و فرهنگ است

بارسلونا در شمال شرقی اسپانیا، در سواحل مدیترانه واقع شده است و مدت زیادی به عنوان مرکز فرهنگی اروپا مورد توجه بوده است. شهر بارسلونا که از مهم ترین شهرهای اسپانیا محسوب می گردد، مرکز منطقه کاتالونیا نیز به شمار می آید. این شهر به علت جاذبه های فراوان...

7 دی 1400

روغن آفتاب گردان و فواید آن

از فواید روغن آفتاب گردان می توان به افزایش انرژی ، بهبود سلامت قلب ، تقویت سیستم ایمنی ، سلامت پوست ، کاهش کلسترول و کاهش التهاب اشاره نمود .

27 آبان 1400

عزیزی خادم: امروز فوتبال ملی ایران از التهاب به اعتماد تبدیل شده است

تهران (پانا) - رییس فدراسیون فوتبال در دوره دانش افزایی داوران و یاری داوران فوتبال تاکید نمود همه ما باید نگاه حمایتی و هدایتی به فوتبال داشته باشیم.

29 مهر 1400

8 راز مراقبت از پوست

سیگار کشیدن، برنزه کردن پوست و حمام آفتاب گرفتن از نظر پزشکان متخصص مخرب هایی برای پوست محسوب می شوند. البته مقداری نور آفتاب خوب است، به شرطی که حتما از ضد آفتاب بهره ببرید و از زیاد ماندن در نور خورشید بپرهیزید. پزشکان معتقدند که هر سه عامل مذکور...

20 مهر 1400

چالش های ماندگار اقتصاد ایران

یک کشور زمانی می تواند به توسعه واقعی دست یابد که بسترهای لازم و مناسب وجود داشته باشد. تجربه تمام کشورهایی که در دستیابی به توسعه پیروز بوده اند، نشان می دهد که یکی از ارکان مهم دراین توفیق آزادی عمل افراد مبتنی بر قانون است.

2 شهریور 1400

مسائل طبقه اول آپارتمان چیست؟ چرا همه از طبقه اول گریزانند؟

مسائل طبقه اول آپارتمان در فصل های زمستان و تابستان برای بعضی خانواده ها مهم است و به کل قید خرید یا اجاره این واحدهای آپارتمانی را می زنند. مسائلی که برای همه افراد خانواده از پیر و جوان، مرد و زن می تواند آزاد دهنده باشد. با وجود همه این دردسرها، طبقه...

31 مرداد 1400

اندازه ذخایر سنگ آهن کشور چقدر است؟

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: آنچه امروز درباره مقدار ذخایر سنگ آهن کشور از سوی مسوولان و حتی کارشناسان اعلام می گردد و همان ارقام، مبنای فراوری در زنجیره فولاد قرار می گیرد، می تواند ما را به پیش بینی های غلط در برنامه ریزی ها سوق دهد.

17 مرداد 1400
تعداد: (52)