لوکیشن فیلم: سرگذشت شگفت انگیز املی پولن

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، سرنوشت شگفت انگیز اَمِلی پولن که در سراسر جهان به نام اَمِلی شناخته می گردد، فیلمی در ژانر کمدی و رمانتیک محصول سال 2001 به نویسندگی گیوم لورن و کارگردانی ژان پیر ژونه است. لوکیشن های فیلم در شهر زیبای پاریس، جذابیت این فیلم را دوچندان نموده است.

لوکیشن فیلم: سرگذشت شگفت انگیز املی پولن

فیلم سرگذشت شگفت انگیز املی پولن که در سراسر دنیا با نام املی (Amélie)، شناخته می گردد، فیلمی به کارگردانی ژان پیر ژونه است. این کمدی رمانتیک، ماجرای زندگی املی پولن با بازی اودری توتو را روایت می نماید که یک پیشخدمت ساده در یک کافه در مونمارت پاریس است. املی پولن دختری ساده و معمولی مثل بسیاری از دختران اطراف ما است و به دنیای اطرافش توجه ویژه ای دارد. املی یک روز جعبه ای پیدا می نماید و تصمیم می گیرد که صاحب جعبه را پیدا کند. در جهت یافتن صاحب جعبه، افراد مختلف با ویژگی های متفاوت را می بیند و می شناسد. موسیقی بی نظیر فیلم ساخته یان تیرسن یکی از بزرگترین آهنگسازان دنیا است که تاثیری غیرقابل انکار بر مجذوب نمایندهیت فوق العاده فیلم دارد.

داستان ساده و زیبا، کاراکتر مجذوب نماینده املی، موسیقی متن بی نقص و لوکیشن های دیدنی در شهر زیبای پاریس همگی دست به دست هم داده اند تا این اثر سینمایی عالی، به دل هر بیننده ای بنشیند.

این فیلم در پاریس فیلمبرداری شده است و در صحنه های مختلف آن می توانید بسیاری از جاذبه های مهم شهر زیبای پاریس را ببینید. در ادامه چند مورد از لوکیشن های فیلم املی در پاریس را معرفی می کنیم.

کیسای نوتر دام پاریس، منطقه چهار

در فیلم مشاهده می کنید که املی پولن هر سال به همراه مادرش به کلیسای نوتردام می رود تا شمعی برای تولد یک برادر کوچک روشن کند. یک روز وقتی از کلیسا بیرون می آیند، یک دنیاگرد از بالای بام به پایین می پرد و همین باعث مرگ مادر املی می گردد.

در دنیای واقعی، کلیسای نوتردام پاریس، یکی از پربازدیدترین بناهای پاریس و کل اروپا است. این کلیسا در سال 1345 میلادی بنا شد و برای مدت های مدید، بلندترین بنای شهر بود. این کلیسای زیبا بخشی از رویداداهای مهم تاریخی فرانسه بوده است. کلیسای نوتر دام در منطقه چهار واقع شده است و معماری گوتیک و سبک خیره نماینده آن، توجه هر گردشگری را جلب می نماید.

ورودی این کلیسا در سراسر سال رایگان است و تورهای همراه با راهنما برای رفتن به بالای بام کلیسا برگزار می گردد. برای شرکت در این تورها باید هزینه ای بپردازید. منظره پاریس از بالای این کلیسا، بسیار دیدنی و شگفت انگیز است.

این کلیسا در جزیره سیته در میان رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. هر سال 13 میلیون نفر از آن بازدید می نمایند. بالای درب اصلی و در ارتفاع بیست متری، 28 مجسمه سنگی 3.5 متری نصب شده است. برج های کلیسا هر کدام 69 متر ارتفاع دارند و برای رسیدن به بالای آن باید 380 پله را بالا رفت که البته آسانسور هم برای بالا رفتن از آن ها تعبیه شده است. بلندی مناره این کلیسا 96 متر است و بلندترین نقطه زیر سقف آن 43 متر از سطح زمین ارتفاع دارد.

علاوه بر داشتن ویژگی های منحصر به فرد معماری گوتیک فرانسوی، این کلیسای جامع دارای معروف ترین شیشه های استیندگلس دنیا است. شیشه های استیند گلس یا پنجره هایی با شیشه های رنگی، یکی از ویژگی های کلیساها است که مجذوب نمایندهیت زیادی به بنا اضافه می نماید.

خیابان لوپیک (Lepic)، منطقه نوزده

در فیلم، املی هر روز از این خیابان عبور می نماید. او پیشخدمت کافه ای به نام Café des 2 Moulins است. به غیر از این کافه، املی برای خرید کردن به این خیابان می رود. یک روز املی به یک مرد نابینا برای رد شدن از این خیابان یاری می نماید و برای او، همه جزییات آن را توضیح می دهد؛ مردم، مغازه ها و همه جزییات مرتبط با خیابان.

زمان زیادی از فیلمبرداری این فیلم در این خیابان گذشته است و فقط یکی دو مورد تغییر در این خیابان دیده می گردد. سایر جزییات به همان شکلی که در فیلم به نمایش درآمده در این خیابان جریان دارد. قصابی ها، کافه ای که املی در آن کار می کرد، فروشگاه مواد غذایی و... همه چیز به همان شکل به جای مانده است. حتی در این کافه می توانید کرم بروله یکی از دسرهای فرانسوی را سفارش دهید و درست مثل املی، با قاشق چایخوری سطح دسر را بشکنید.

ایستگاه شمالی (Gare du Nord)، منطقه 10

املی در برخی از روزهای آخر هفته، در ایستگاه شمالی یا گار دو نور، سوار قطار می گردد تا به خانه پدری و پدرش سر بزند جایی که در آن بزرگ شده است.

گار دو نور، ایستگاهی برای سفر به منطقه ها شمالی فرانسه و کشورهای همسایه شمالی فرانسه است. این ایستگاه از نظر ترافیک اولین ایستگاه قطار اروپا و از نظر ظرفیت مسافران دومین ایستگاه در اروپا است. این ایستگاه در سال 1846 افتتاح شد و در سال 1975، عنوان یادمان تاریخی را به دست آورد. در اطراف این ایستگاه، رستوران ها و هتل های زیادی وجود دارند. در این رستوران ها قبل از ادامه جهت سفر خود، می توانید غذایی لذیذ نوش جان کنید و خستگی سفر را از تن دور کنید.

کانال سن مارتن (Saint-Martin) ، منطقه ها 10 و 11

املی گاهی برای تمرین پرتاب سنگ روی آب، یه این کانال سر می زند.

این کانال 4.5 کیلومتری، حوضه رودخانه لا ویلت را به بندر آرسنال متصل می نماید. کانال سن مارتن در سال 1825 راه اندازی شده و هدف اصلی آن، رساندن آب آشامیدنی به پاریس بوده است. این کانال از سال 1993 به عنوان یادمان تاریخی معرفی شده است. اهلی شهر گاهی برای سرگرمی و وقت گذرانی به کانال سر می زنند و شما هم می توانید برای تمرین پرتاب سنگ روی آب، درست مثل املی، از این کانال بازدید کنید. این کانال در سال 2016 کاملا تمیز و لایروبی شد و امروزه مثل یک کانال تازه به نظر می رسد.

ایستگاه متروی Lamarck-Caulaincourt در خط 12

املی پولن در نزدیکی این ایستگاه مترو زندگی می نماید و بیشتر صحنه های فیلم در اطراف این ایستگاه فیلمبرداری شده است.

این ایستگاه در سال 1912 افتتاح شد. خط 12 متروی پاریس از تعدادی از مهم ترین جاذبه های شهر می گذرد. در نزدیکی این ایستگاه مثل املی می توانید به منطقه مونمارت سر بزنید و از موزه مونمارت بازدید کنید.

فروشگاه مزون کولینیون (Maison Collignon)، منطقه 18

این فروشگاه در فیلم، چند قدم با خانه املی فاصله دارد و جایی است که املی برای خرید و گوش دادن به صحبت همسایه ها در آن توقف می نماید. لوسین، فروشنده ساده این مغازه است که معمولا به وسیله کارفرمایش مورد تمسخر قرار می گیرد و املی سعی می نماید که انتقام این پسر را از صاحبکارش بگیرد.

این فروشگاه هنوز در این منطقه واقع شده است و قبل از اینکه در فیلم به نام مزون کولینیون نامیده گردد، فروشگاه Chez Ali نام داشت. این فروشگاه محصولات مختلفی از قبیل میوه و سبزی و سایر مواد غذایی دارد. علاوه بر این محصولات، بعد از فیلمبرداری فیلم املی در این فروشگاه، سوغاتی ها و اشیای یادگاری مرتبط با این فیلم، در فروشگاه عرضه شده است. این مغازه پر از روزنامه ها و مجله هایی است که در خصوص موفقیت فیلم، مطالبی منتشر نموده اند.

بازارچه سرگرمیی فوار دو ترون (The Foire du trône funfair)، منطقه 12

املی عاشق پسری باهوش، ساده و خجالتی می گردد. کسی که دوست دارد عکس غریبه ها را از کیوسک های عکاسی ایستگاه ها جمع کند. املی، آلبومی را که همه ی این عکس ها در آن جمع آوری شده پیدا می نماید و به این مکان سرگرمیی، جایی که آن پسر کار می نماید، سر می زند تا با او قرار بگذارد و آلبوم را به او برگرداند.

بازارچه سرگرمیی Foire du Trône یکی از بزرگترین بازارهای سرگرمیی در نوع خود در کل اروپا است. این بازارچه هر سال بین آوریل تا مه برپا می گردد. این بازار هر سال گسترده تر می گردد و در حال حاضر بیش از 55 جاذبه دارد.

مونمارت (Montmartre) و کلیسای سکره کر (Sacré-Coeur) ، منطقه 18

املی در پای تپه مونمارت با نینو در کنار یک کیوسک تلفن قرار می گذارد. املی برای نینو یک نقشه طراحی می نماید و او را وادار می نماید تا برای پیدا کردن مقصد، از پله ها بالا برود و به کلیسای سکره کر برسد.

منطقه مونمارت، یکی از منطقه ها قدیمی پاریس است. اگر می خواهید حس وحال نوستالژیک و اصیل پاریس را درک کنید، باید به این محله سر بزنید. اگر قدرت بدنی کافی دارید، می توانید از 222 پله تپه بالا بروید تا به کلیسای سکره کر برسید. از این بالا، منظرههای بسیار زیبایی از شهر پاریس قابل مشاهده است.

کلیسای سَکرِه کُر، یکی از مهم ترین کلیساهای پاریس است که سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می نمایند. این مجموعه، بنا بر گزارش سازمان ملی دنیاگردی، مقام دوم اماکن دنیاگردی فرانسه را در سال 2006 به خود اختصاص داده است و بدین ترتیب درست پس از کلیسای نوتردام پاریس واقع شده است.

معماری این بنا به وسیله پل آبادی، معمار فرانسوی اجرا شده است. اولین سنگ بنای آن در 16 ژوئن 1875 گذاشته شد. در خارج ساختمان یک برج بلند مربع شکل، بزرگترین ناقوس کلیساهای فرانسه را در خود جای داده است.

ایستگاه شرقی (Gare de lEst)، منطقه 10

ایستگاه شرقی جایی است که املی برای استفاده از یک کیوسک عکاسی به آنجا می رود و نینو برای کالکشن خصوصی خود عکس می گیرد. سالنی که در بیشتر صحنه ها مشاده می گردد و کیوسک عکاسی در آن واقع شده است، سالن قدم های گمشده نام دارد.

ایستگاه شرقی پاریس در سال 1849 و سه سال بعد از ایستگاه شمالی افتتاح شد. مقصد این ایستگاه، نواحی شرقی فرانسه و آلمان است. به خاطر حجم بالای حمل ونقل و خطوط راه آهن، این ایستگاه اهمیت بسیار زیادی در حمل ونقل فرانسه دارد و جهتی برای دستیابی به بسیاری از نواحی حومه است. در این ایستگاه چند کیوسک عکاسی وجود دارد. البته تضمینی وجود ندارد که کسی عکس های شما را برای مجموعه شخصی خودش جمع آوری نکند!

منبع: کجارو / france-hotel-guide.com

به "لوکیشن فیلم: سرگذشت شگفت انگیز املی پولن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن فیلم: سرگذشت شگفت انگیز املی پولن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید