نهاد آمریکایی درباره فساد در یک برنامه اعطای یارانه دولت ترامپ تحقیق می نماید

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، نهاد موسوم به دیوان محاسبات دولتی آمریکا تحقیقاتی را در ارتباط با یک برنامه تسهیلات اقتصادی دولت دونالد ترامپ به ارزش 28 میلیارد دلار برای یاری به کشاورزان آسیب دیده در جنگ های تجاری با کشورهای دیگر به ویژه چین و به منظور آنالیز وقوع فساد و سوءمدیریت در این برنامه شروع نموده است.

نهاد آمریکایی درباره فساد در یک برنامه اعطای یارانه دولت ترامپ تحقیق می نماید

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، این تحقیقات به درخواست یک سناتور دموکرات به نام دبی استابنو به جریان افتاده است؛ کسی که صراحتا این برنامه دولت دونالد ترامپ را همراه با غرض ورزی، بی عدالتی در اختصاص پولها، دادن اعتبارات بیشتر به ایالتهای جنوبی عمدتا حامی ترامپ در انتخابات و امتیاز دادن به شرکتهای کشاورزی عظیم و خارجی و ترجیح دادن آنها به شرکت های کوچکتر دانسته است.

دولت ترامپ که ماه گذشته میلادی یک توافق تجاری مقدماتی را با چین امضا کرد، اعلام داشت که این برنامه اعطای تسهیلات و یارانه در حوزه کشاورزی، امسال میلادی انتها می یابد. این برنامه ابتدا در سال 2018 به عنوان یک برنامه 12 میلیارد دلاری به منظور برطرف ضرر و زیانهای کشاورزان آسیب دیده آمریکا از جنگ تجاری کشورشان با کشورها و طرفهای دیگر اعم از چین، اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک در نظر گرفته شد و در ادامه، سال گذشته میلادی ارزش تسهیلاتش به 28 میلیارد دلار افزایش یافت.

منتقدان این برنامه عنوان کردند که در این برنامه فرمولهایی ناعادلانه برای ارائه تسهیلات به بعضی محصولات استفاده شده و عمده اعتبارات را به مزارع شرکتهای عظیم اختصاص داده است. در این برنامه از یک صندوق اقتصادی مخصوص دوران رکود در آمریکا استفاده شد و مطابق آن یک سری کشاورزانی که کمتر از 900 هزار دلار در سال درآمد داشتند اجازه دریافت یاری اقتصادی در صورت فراوری یکی از محصولات کشاورزی تاثیر پذیرفته از اقدامات تلافی جویانه طرفهای خارجی را داشتند.

استابنو در بیانیه ای توضیح داد: این آشکار است که تسهیلات تجاری دولت ترامپ به دنبال برنده ها و بازنده ها بوده است نه یاری به کشاورزانی که بیشترین آسیب را از سیاستهای تجاری این رئیس جمهور دیده اند.

استابنو از دیوان محاسبات دولتی آمریکا خواست آنالیز کند که چرا پولهای پرداختی در این برنامه به شکلی نامتناسب عمدتا نصیب مزارع عظیمتر شده است و اینکه این اتفاق چطور ضمناً تلاشهای وزارت کشاورزی برای مقابله با تقلب، اتلاف هزینه، و سوءاستفاده ها اتفاق افتاده است. او همچنین خواهان تحقیق در این خصوص شد که آیا الگوی عمل وزارت کشاورزی آمریکا برای توزیع پولها واقعا بر مبنای ضرر و زیان تجاری کشاورزان بوده است یا خیر. دموکراتها از این مساله شکایت نموده اند که در این برنامه پولهای یارانه ها عمدتا نصیب کشاورزانی شده که نیاز چندانی به این پولها نداشته اند در حالی که بعضی از طرفهای نیازمند و آسیب دیده در جنگ تجاری ترامپ با چین مزایایی دریافت ننموده اند.

دیوان محاسبات دولتی آمریکا یک سازمان ناظر کنگره ای و غیرحزبی است که مسئول حسابرسی در ارتباط با برنامه های دولت آمریکا است. این دیوان در نامه ای به دفتر استابنو به وی خبر داد که این تحقیقات را انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نهاد آمریکایی درباره فساد در یک برنامه اعطای یارانه دولت ترامپ تحقیق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاد آمریکایی درباره فساد در یک برنامه اعطای یارانه دولت ترامپ تحقیق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید