ترامپ فرمان جدید صادر کرد، واکنش به سقوط بی سابقه قیمت نفت با تهدید عربستان، یاد گرفتم به هیچ کشوری اعتماد نکنم

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، رئیس جمهور ایالات متحده فرمان مهاجرتی جدید صادر کرد و درباره قیمت نفت گفت: آمریکا اگر بتواند بدون پرداخت هیچگونه مبلغی نفت دریافت کند، تا آنجایی که ممکن است این کار را انجام خواهد داد.

ترامپ فرمان جدید صادر کرد، واکنش به سقوط بی سابقه قیمت نفت با تهدید عربستان، یاد گرفتم به هیچ کشوری اعتماد نکنم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ورزش و تندرستی، وب سایت خبرگزاری رویترز نوشت: پس از آنکه شمار تلفات آمریکا از ویروس کرونا در روز دوشنبه به 42 هزار تن رسید. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: در سایه حمله یک دشمن نامرئی، همچنین لزوم حمایت از مشاغل شهروندان آمریکایی عظیم ما، من یک دستور اجرایی را به امضا می رسانم تا موقتا مهاجرت به ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد.

ترامپ همچنین در نشست خبری روزانه خود با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای دنیای گفت که کوشش خواهد نمود تا ذخایر راهبردی نفت آمریکا را با بهترین قیمت های ممکن پر کند و از این کاهش قیمت استفاده کند.

به گزارش وب سایت شبکه خبری سی ان ان، وی که در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید صحبت می کرد تاکید نمود که با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا، مردم آمریکا همچنان باید دستورالعمل های فاصله اجتماعی را رعایت نمایند.

رئیس جمهور آمریکا اضافه نمود که دولت فدرال همچنان به تامین تجهیزات پزشکی مورد احتیاج ایالت های مختلف ادامه خواهد داد و بسیار لازم است که یاری های پزشکی در اسرع وقت به مکان هایی که به آن احتیاج دارند برسد.

ترامپ در این کنفرانس خبری گفت: در این بحران چیزی که یاد گرفتیم این بود که هرگز به کشور خارجی اعتماد نکنیم و در زنجیره تامین مواد مورد احتیاج به خصوص در زمینه دارویی به خارج کشور وابسته نباشیم.

وی اضافه نمود که دولت آمریکا به فشارها به کنگره برای تصویت طرح حمایت از کسب وکارهای کوچک ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که کاهش قیمت های دنیای نفت کوتاه مدت و گذرا و به دلیل شرایط کنونی دنیا است.

وی اضافه نمود که آمریکا اگر بتواند بدون پرداخت هیچگونه مبلغی نفت دریافت کند تا آنجایی که ممکن است این کار را انجام خواهد داد.

ترامپ در این کنفرانس خبری گفت که امکان توقف خرید نفت از عربستان سعودی را نیز آنالیز خواهد نمود.

دونالد ترامپ عصر دوشنبه در نشست خبری روزانه خود : اکنون بهترین زمان برای خریداری نفت است و دوست داریم بتوانیم از این شرایط استفاده کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا از اینکه ذخایر نفتی فراوانی دارند، ابراز خرسندی کرد و درباره کاهش فراوری نفت اوپک پلاس هم اظهار کرد: آنها در مدت کوتاهی باید این کار را انجام دهند. بسیاری از خریداران از شرایط فعلی شادمان نیستند و اقدامات احتیاطی انجام داده اند. این یک انقباض مالی عظیم است.

ترامپ اضافه نمود: عربستان سعودی و روسیه در حال کاهش فراوری هستند، مکزیک هم به این سمت می رود. مشکل این است هیچ کسی در 184 کشور دنیا از ماشین استفاده نمی نماید و کارخانه ها و مشاغل بسته شده اند.

وی با بیان اینکه منابع انرژی متعددی به ویژه نفت خام را در اختیار دارند، یادآور شد: ناگهان نزدیک به 40 تا 50 درصد بازار خود را از دست داده اند.

رئیس جمهوری آمریکا با این باور که این مساله به زودی انتها می یابد و بخش تجارت انرژی قوی تر از گذشته خواهد شد، اظهار کرد: روسیه و عربستان می بایست 20 میلیون بشکه فراوری نفت را کاهش دهند اما باید بگوییم که آنها به 15 میلیون بشکه رسیده اند.

ترامپ تاکید نمود این کار باید به صورت خیلی فشرده انجام گردد و یک موضوع عظیمی بود که بسیاری از افراد آن را در یافته اند. آنها بیشتر به وسیله بازار کار خواهند کرد در این صورت با کاهش یا توقف تقاضا، به صورت اتوماتیک فراوری هم کاهش یا متوقف خواهد شد.

هزینه هشت تریلیون دلاری در خاورمیانه

رئیس جمهوری آمریکا رسیدگی به زیرساخت ها را فاز چهارم بازگشایی مالی برشمرد و گفت: این کشور به زیرساخت ها احتیاج دارد. ما همه پول ها را در خاورمیانه هزینه کردیم.

ترامپ اضافه نمود: بیش از هشت تریلیون دلار هزینه کردیم و آنجا یک چاه ویل وجود دارد اما آنها نمی خواهند این مساله را اصلاح کنیم. چقدر ما احمق بوده ایم؟ به سرعت این شرایط تغییر می نماید و شما آن را دیده اید.

وی ادامه داد: این مساله شامل مذاکره با دوستان ما است، اما وقتی ما به دوستان یاری می کنیم، آنها باید هزینه آن را بپردازند. چرا ما باید از کشورها به طور رایگان دفاع کنیم؟ ما به صورت رایگان از یک کشور دفاع می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که اکنون سالانه یک میلیارد دلار دریافت می نماید، اضافه نمود: ما ابتدا بیشتر از آن پیشنهاد دادیم اما آن را کم کردم. این جایی است که ایستاده ایم. ما باید در این کشور هوشمند باشیم. صادقانه بگویم دوستان ما بیشتر از دشمنانمان از ما گرفته اند.

ترامپ اظهار کرد: ما با دشمنانمان تجارت نداریم. ما با متحدانمان تجارت داریم که در موارد زیادی قراردادی هم با آنها نداریم. ما توافق یا قرارداد تجاری با چین نداشتیم. آنها به اینجا آمدند و سالانه 500 میلیارد دلار طی سال ها از ما گرفتند.

وی ادامه داد: اما ما یک توافق تجاری با آنها منعقد کردیم که یک توافق عالی است. آنها باید 500 میلیارد دلار برای خرید کالا از جمله محصولات کشاورزی بپردازند. چیزهای خوبی رخ داده است.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به ویروس کرونا مدعی شد: این بلا پس از توافق ما رخ داد. این بلا به ما آسیب رساند و من در این باره شادمان نیستم.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "ترامپ فرمان جدید صادر کرد، واکنش به سقوط بی سابقه قیمت نفت با تهدید عربستان، یاد گرفتم به هیچ کشوری اعتماد نکنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ فرمان جدید صادر کرد، واکنش به سقوط بی سابقه قیمت نفت با تهدید عربستان، یاد گرفتم به هیچ کشوری اعتماد نکنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید