تعاریف و اصطلاحات

7 لحظه ای که بستن چمدان برای سفر واقعا عذاب آور است! (قسمت دوم)

بستن چمدان و کوله پشتی در بعضی از مواقع خاص واقعا سخت و طاقت فرسا خواهد بود. با خبرنگاران همراه باشید.

27 اردیبهشت 1401

روستاهای گردشگری ایران ، آدرس

زیباترین روستاهای ایران در نقاط مختلف کشور ما از جنگل و کوهستان تا کویرها قرار گرفته اند. این روستاها بهشت علاقه مندان به طبیعت گردی در ایران هستند.

20 اردیبهشت 1401

کاهش چشمگیر آمار گردشگران بین المللی در سال 2020

طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری، پاندمی ویروس کرونا به از دست رفتن میلیون ها شغل در این صنعت و کاهش 75 درصدی آمار گردشگران در سال 2020 منجر خواهد شد.

18 اردیبهشت 1401

تخلف 92 هزار میلیاردی فولاد مبارکه! ، ماجرا چیست؟بهانه افزایش نرخ گاز صنایع فولاد و پتروشیمی چه بود؟

به گزارش خبرنگاران، در گزارش نهایی تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به هیئت رئیسه مجلس اندازه تخلف این شرکت چقدر محاسبه شد؟

30 بهمن 1400

امید اُمیکرون به 8 میلیون ایرانی واکسن نزده

آنقدر این کرونا چهره تغییر داد و جهش کرد و خطرناک تر و تهاجمی تر شد که حالا کمتر نامی از کرونا به زبان می آوریم و برای گفتن از این ویروس چموش، به همان نام جهش ها بسنده می کنیم.

17 بهمن 1400

جشن چهارشنبه سوری در شیراز چگونه برگزار می گردد؟

چهارشنبه سوری یکی از جشن های باستانی ایران است که در شیراز هم همچون شهرهای دیگر آیین خاصی دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

15 بهمن 1400

پنج مدل عکسی که همه عکاس ها باید گرفتن آن ها را بلد باشند

عکاسی هنری است که برای حرفه ای شدن در آن به تجربه احتیاج دارید و تجربه در عکاسی با تمرین زیاد و تجربه کردن حالت های مختلف عکاسی به دست می آید. قصد داریم در خبرنگاران با کارلو دِ لئون (Karlo de Leon) همراه شویم تا با هم 5 مدل عکسی را که از نظر او در عکاسی مهم ترین...

1 بهمن 1400

آشنایی با انواع سکته مغزی و درمان آن

سکته مغزی یکی از شایع ترین اختلالات نورولوژیک و نوعی آسیب حاد و ناگهانی است که به علت بروز اختلال در خون رسانی به قسمت هایی از مغز رخ می دهد.این عارضه مغزی شایع و جدی می تواند سبب بروز ناتوانی و در موارد شدید حتی مرگ بیمار گردد.

12 دی 1400

چرا مقایسه شی جین پینگ با مائو و استالین بی ربط است؟

این مقاله بخشی از پاسخ های کریس جانسون کارشناس ارشد مرکز برای مطالعات استراتژیک و بین المللی، تحلیلگر ارشد سابق سیا در امور چین به پرسش های مایکل مورل تحلیلگر اطلاعاتی امریکایی و کفیل اداره کننده سابق سیا در قالب یک تبادل نظر بوده است.

8 دی 1400

بزرگترین ایراد جشنواره فیلم کوتاه اجرای آن به وسیله جایی ست که دفتر فراوری دارد

تهران (پانا) - مدیرعامل باشگاه فیلم سوره معتقد است برگزارکنندگان جشنواره فیلم کوتاه تهران باید از انجمن سینمای جوان جدا شوند تا شاید قسمتی از معضلات مرتبط در این حوزه حل گردد.

5 آذر 1400

استخوان درد چه علائمی دارد و روش درمان آن چیست؟

استخوان درد می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که از آن جمله می توان به آرتریت، پوکی استخوان، کمبود مواد مغذی ناشی از یک رژیم غذایی نامتعادل، جراحات و فعالیت جسمانی اشاره نمود.

23 آبان 1400

ایران رتبه 4 فرونشست زمین در جهان ، شرایط فوق بحرانی است!

به گزارش خبرنگاران، شکاف های عمیق در دل زمین و ترک های روی ساختمان ها در بعضی از منطقه ها نشان از یک شرایط بحرانی می دهد. بعضی ها مجبور به ترک منازل مسکونی خود هم شده اند، مانند شهرک 6 هزار نفری نیروی هوایی در اصفهان. این نتیجه فرونشست زمین در ایران است....

20 آبان 1400

پاسخ به 9 سوال مهم کرونایی

تهران (پانا) - با گذشت 2 سال از زمان شیوع بیماری کرونا، هنوز نادانسته ها درباره این بیماری بسیار است، پاسخ به برخی از سوالات شاید کمی از ابهامات را برطرف کند.

27 شهریور 1400

مسائل طبقه اول آپارتمان چیست؟ چرا همه از طبقه اول گریزانند؟

مسائل طبقه اول آپارتمان در فصل های زمستان و تابستان برای بعضی خانواده ها مهم است و به کل قید خرید یا اجاره این واحدهای آپارتمانی را می زنند. مسائلی که برای همه افراد خانواده از پیر و جوان، مرد و زن می تواند آزاد دهنده باشد. با وجود همه این دردسرها، طبقه...

31 مرداد 1400

دلیل قطع پراکنده گاز در تهران چیست؟

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: به علت پایین بودن مصرف گاز در تابستان در حال آماده سازی شبکه برای تامین گاز در زمستان هستیم و همین موضوع ممکن است موجب قطع موقت گاز در بعضی منطقه ها گردد.

25 مرداد 1400

تحلیل محصص از عملکرد استقلال و پرسپولیس، زنگ خطر به صدا درآمد

به گزارش خبرنگاران، دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و سوم لیگ برتر با یک گل به سود پرسپولیس تمام شد و در سرانجام این مسابقه، درگیری هایی بین بازیکنان دو تیم رخ داد.

3 تیر 1400

احصا تجارب جهانی در حوزه دانش بنیان ، همکاری دانشگاه ها با پارک ها در دستور کار قرار گیرد خبرنگاران

قائم مقام وزیر علوم گفت: با شکل دریافت ساختار مدیریت استانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری باید جلسات بین رؤسای پارک ها و دانشگا ه های تعیین برقرار شود و توسعه همکاری دانشگاه ها با پارک ها در دستور کار قرار گیرد.

4 فروردین 1400

آیا خریدن آیفون 11 پرو در سال 2021 منطقی است؟

آیفون 11 پرو به عنوان پرچم دار اصلی اپل برای سال 2020 راهی بازار شد و کیفیت بسیار خوبی هم دارد. اکنون که کمی بیشتر 1 سال از زمان معرفی این گوشی می گذرد، هنوز هم عملکرد بسیار خوبی را از آن شاهد هستیم. بنابراین این سؤال ممکن است برای بسیاری از کاربران و علاقه...

29 اسفند 1399

مصرف روغن مورچه برای نوزادان

استفاده از روغن مورچه برای نوزادان یکی از توصیه های منسوب به نسخه حکیمان طب سنتی برای رفع مو های زاید بدن است. در این نسخه ها گفته شده اگر روغن مورچه را در روز های اول تولد کودک به بدن کودک بزنید او در آینده مو های زاید درنمی آورد. در این مقاله...

6 اسفند 1399

آیا سفارش آنلاین کیک آسان شده؟

برای یک بعد از ظهر دلچسب و شیرین، بسیاری ترجیح می دهند کیک و چای را انتخاب کنند. اما این روزها که تمام جهان با بیماری و در ضمنً آن با قرنطینه و منع تردد درگیر شده اند، به کدام روش می توان اطمینان کرد؟ آیا راهی وجود دارد که در زمان های منع تردد یا قرنطینه...

16 بهمن 1399
تعداد: (34)