موسیقی ایندی راک چیست؟

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، موسیقی ایندی راک یکی از شاخه های موسیقی راک می باشد که به ژانری از موسیقی اشاره دارد که گروه های فعال در آن به صورت مستقل و بیشتر با توجه به سلیقه های شخصی تا قرارگرفتن در چارت های موسیقی معروف جهان در موسیقی فعالیت می نمایند.

موسیقی ایندی راک چیست؟

کلمه ایندی راک کوتاه شده کلمه independent rock به معنی راک مستقلاست و به نوعی از موزیک اشاره می نماید که گروه و خواننده مورد نظر، کمپانی به خصوص ومعروفی ندارد. برخی از گروه های ایندی راک مثل Death Cab for Cutie هم اکنون دارای قرارداد با کمپانی هایمعروف هستند ولی همچنان ایندی راک به حساب می آیند. کلمه ایندی راک به نوعی مفهوم دوپهلوو مبهمی دارد و می تواند دربرگیرنده قشر عظیمی از گروه ها و موزیسین های مختلف باشد.ولی به طور کلی گروه های ایندی راک یک اصل دارند و آن این است که همه کارها را خودتبکن و آن ها موزیک شان را برای راضی کردنِذائقه موزیک مردم تغییر نمی دهند. به نوعی برای علاقه خودشان کار می نمایند نهفروش نسخه های موسیقی شان در بازار .

کارهای ایندی راک غالباً در ایستگاه های رادیویی کالج ها پخشمی شوند. بنابراین این سبک کالج راک هم خوانده می گردد .

اوّلین گروه های ایندی راکی که معروف شدند REM و Maniacs ، تعدادی از گروه های راک انگلیسی مانند smiths ,The cure و stone roses بودند. این گروه ها به ندرت در چارت های معتبر بیلبورد ظاهر شدند ولی خب ایستگاه هایرادیویی کالج ها لیست ها و چارت های به خصوص خودشان را داشتند که این هنرمندها هم درآن لیست ها بودند و خودنمایی می کردند. به دلیل این که این موزیک در ایستگاه های کالج ها پخش می گرددگروه های ایندی راک لزوماً مقادیر زیادی پول در نمی آورند. آن ها معمولا پایگاه هوادارانقوی ای در بین قشر جوان جامعه دارند .

امروزه سبک های مختلف ایندی راک وجود دارد مثل سبک low-fi که توسط گرو ه هایی مثل SonicYouth و Pavement اجرا می گردد و شاملصداهای نامرتب و بدکیفیت و پرداخته نشده است .

هنرمندهایی مثل DevendraBernhardt و Joanna Newsom که سبک folk اجرا می نمایند با لقب folk freak خوانده می شوند. خواننده هاییمثل Belle و Sebastian که سبک خاصی ندارند ولی بیشتر آکوستیک کار می نمایند twee pop خوانده می شوند. سبک های جدید ایندی راک دائماً در حال شکل گیری می باشد .

ایندی راک سبک زندگی خاصی است که با زندگی هواداران ایندی راکآمیخته شده است. تعداد زیادی از این افراد سبک پوششی خاص خود را دارند و hipsters خوانده می شوند(هیپی ها). شهرهای زیادی در جهان به خصوصنیویورک، لوس آنجلس و سن فرنسیسکو دارای تالارهای عظیم ایندی راک هستند. در این شهرها گروه های ایندی راک هواداران و حمایت زیادی دارند که این حمایت ها باعث پیشرفت آنهاشده است .

با وجود اینکه تعدادی از گروه های ایندی راک مانند Shins و Death Cab forCutie به شدت پیروز هستند بیشتر این گروه ها هنوز باید سختیزیادی بکشند و کوشش بنمایند تا بتوانند خرج روزمره شان را از موزیک در بیاورند.

منبع: ویکی پدیا

منبع: setare.com

به "موسیقی ایندی راک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسیقی ایندی راک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید