نگرانی انگلیسی ها از افزایش حملات سایبری

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، نتایج آنالیز های یک کمیسیون تحقیقات تخصصی در انگلیس نشان می دهد این کشور بسیار بیشتر از گذشته در برابر حملات سایبری آسیب پذیر است و کوشش های اجرا شده در این زمینه کافی نبوده است.

نگرانی انگلیسی ها از افزایش حملات سایبری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از یاهونیوز، نتایج آنالیز های یک کمیسیون تحقیقات تخصصی در انگلیس نشان می دهد این کشور بسیار بیشتر از گذشته در برابر حملات سایبری آسیب پذیر است و کوشش های صورت گرفته در این زمینه کافی نبوده است. این آنالیز که توسط مجلس نمایندگان انگلیس صورت گرفته، نشان می دهد تهدیدات سایبری با سرعت بالا تغییر ماهیت داده و از نظر فنی نیز روز به روز پیچیده تر می شوند و علاوه بر گروه های تبهکار، بعضی کشورهای دنیا نیز در این حملات دست دارند.

در این گزارش تصریح شده که مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس از زمان تاسیس در اکتبر سال 2016 تا به امروز به بیش از 1100 مورد حمله سایبری رسیدگی کرده است. با توجه به کوشش انگلیس برای حرکت به سمت اقتصاد دیجیتالی حملات سایبری می تواند تحقق این هدف را به چالش بکشد.

دولت انگلیس برای مقابله با حملات سایبری دو استراتژی امنیت سایبری ملی 5 ساله را منتشر کرده است، اما پیشرفت اجرای این استراتژی ها کافی نبوده و آغاز این استراتژی ها از سوی خود دولت انگلیس ضعیف ارزیابی شده است. این در حالی است که اهداف استراتژی اول امنیت سایبری ملی انگلیس باید تا سال 2021 برآورده گردد.

یکی از چالش های اصلی ذکر شده در گزارش مذکور آن است که مشتریان و کاربران وب سایت ها و خدمات اینترنتی آگاهی دقیقی در خصوص میزان امنیت وب سایت ها و سرویس های تحت وب مورد استفاده خود ندارند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نگرانی انگلیسی ها از افزایش حملات سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی انگلیسی ها از افزایش حملات سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید