صاحبان کسب و کار های فرهنگ، هنر و رسانه برای ثبت نام در سامانه کارا تا انتها هفته فرصت دارند

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی ، به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع، لادن حیدری، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد ثبت نام کسب و کارهای فرهنگی هنری و رسانه ای برای دریافت تسهیلات کرونا گفت: در آخرین هفته به جامانده تا پایان مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات کرونا کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای تا امروز 26 مرداد 19271 فقره پرونده را در سامانه کارا برای دریافت بالغ بر590 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی ثبت نموده اند. از این میزان تقاضای ثبت شده تا به امروز کمتر از 92 میلیارد تومان به کسب و کارهای آسیب دیده متقاضی حمایت پرداخت شده است و امیدوارم با توجه به پیگیری های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان نظام بانکی و نیز شعب بانک های عامل در سراسر کشور وفق دستورالعمل های مالی ستاد ملی مدیریت بحران کرونا در پرداخت این تسهیلات همراهی و همکاری افزون تری مبذول دارند چرا که این تسهیلات گره گشای اشتغال بیش از 42 هزار نفر در بنگاه های خصوصی بخش فرهنگ و هنر خواهد بود. بی تردید این حمایت ها، تدبیر مؤثری است که دولت برای پیشگیری از تعطیلی و بروز بحران ورشکستگی کسب و کارها در میانه بحران کرونا اتخاذ نموده است.

صاحبان کسب و کار های فرهنگ، هنر و رسانه برای ثبت نام در سامانه کارا تا انتها هفته فرصت دارند

حیدری، مسئول بهبود محیط کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای اضافه کرد تا کنون اطلاعات مربوط به 192311 بنگاه و یا کسب و کار بخش، گردآوری شده از منابع و مراجع مختلف نظیر صندوق اعتباری هنر، تشکل های صنفی و یا سامانه تحفه مستقر در دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر این معاونت، برای درج در سامانه کارا ارسال شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت، دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر در ارتباط مستمر با صنوف و صاحبان کسب و کارها و همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با رصد فرایند ثبت درخواست تسهیلات فعالان این بخش کوشش بی وقفه ای را در برطرف مسائل حین ثبت نام و یا هنگام دریافت تسهیلات داشته است .

لادن حیدری، اضافه کرد درخواست فعالان بخش فرهنگ، هنر و رسانه در سامانه کارا در قالب کارگاه های خویش فرمایی، رسمی و غیررسمی به ثبت شده است که از این میان بیشترین ثبت پرونده مربوط به کارگاه های خویش فرماست اما بیشترین اشتغال اظهار شده متعلق به کارگاه های رسمی با 26735 نفر است و همچنین بیشترین میزان تسهیلات درخواستی را تا به امروز بنگاه های فرهنگی شامل چاپخانه، انتشارات و کتابفروشی ها داشته اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع تاکید داشت که پیگیری برای اقدامات حمایتی در قالب بسته های پیشنهادی این وزارتخانه برای غلبه بر بحران های کرونا در اقتصاد فرهنگ و هنر در حال اجرا است که به فضل و کمک خداوند و عنایت ویژه متولیان امر به زودی خبرهای خوبی در این باره اعلام خواهد شد.

دکتر حیدری در انتها از صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای خواستند که تا انتها وقت اداری 30 مرداد ماه نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه کارا اقدام نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "صاحبان کسب و کار های فرهنگ، هنر و رسانه برای ثبت نام در سامانه کارا تا انتها هفته فرصت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاحبان کسب و کار های فرهنگ، هنر و رسانه برای ثبت نام در سامانه کارا تا انتها هفته فرصت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید