آغاز انتخابات ریاست جمهور تونس درخارج از کشور

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، تونسی های مقیم خارج از این کشور امروز پای صندوق های رای رفتند تا رئیس جمهور آینده کشورشان را انتخاب کنند.

آغاز انتخابات ریاست جمهور تونس درخارج از کشور

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزش و تندرستی، با درگذشت محمد باجی قاید السبسی رئیس جمهور فقید تونس در 25 ژوئیه سال جاری میلادی ، هیئت عالی انتخابات این کشور 15 سپتامبر 2019 را روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تونس اظهار داشت. در این انتخابات 26 نامزد با یکدیگر رقابت می کنند که سرشناس ترین آنان یوسف الشاهد نخست وزیر کنونی و رهبر حزب زنده باد تونس ، منصف المرزوقی رئیس جمهور سابق، عبدالکریم الزبیدی وزیر دفاع، عبدالفتاح مورو معاون رهبر حزب النهضه هستند.

تونسی های مقیم خارج از این کشور صبح امروز پای صندوق های رای رفتند تا رئیس جمهور آینده کشورشان را انتخاب کنند.

عضو هیئت عالی انتخابات تونس به خبرنگار روزنامه العربی الجدید گفت: تونسی های مقیم خارج از کشور روزهای 13 و 14 سپتامبر (جمعه و شنبه) در 49 کشور جهان پای صندوق خواهند رفت تا رئیس جمهور آینده کشورشان را انتخاب کنند. شهروندان تونسی داخل کشور نیز 15 سپتامبر (یکشنبه 24 شهریور ماه) در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

فاروق بوعسکر افزود: تمام امکانات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات به مراکز رای گیری در خارج از کشور ارسال شده است و هیئت عالی انتخابات آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دارد.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، 302 مرکز برای دریافت رای 356 هزار و 53 تونسی واجد شرایط رای در خارج از تونس دایر شده است که اولین آنها صبح امروز در سیدنی استرالیا شروع به فعالیت کرد و آخرین مرکز رای گیری نیز در سان فرانسیکو آمریکاست که درهای خود را به روی تونسی های مقیم این کشور خواهد گشود.

6 حوزه رای گیری در آلمان، در ناحیه یک فرانسه 52 حوزه و در ناحیه دو این کشور 64 حوزه رای گیری، 78 حوزه رای گیری در ایتالیا ، 55 حوزه رای گیری در قاره آمریکا و بقیه کشورهای اروپایی و 47 حوزه رای گیری در بقیه کشورهای جهان آماده اخذ رای از شهروندان تونسی هستند.

رئیس هیئت عالی انتخابات تونس گفته است: انتخابات ریاست جمهوری به صورت شفاف برگزار خواهد شد و هزار و 550 نفر بر آن نظارت خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آغاز انتخابات ریاست جمهور تونس درخارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز انتخابات ریاست جمهور تونس درخارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید