کلینیک بازی درمانی در دانشگاه اصفهان ایجاد می گردد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، به منظور ارائه راهکارهای علمی و تخصصی برای درمان اختلالات شناختی و جسمی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، کلینیک بازی درمانی در دانشگاه اصفهان ایجاد و راه اندازی می گردد.

کلینیک بازی درمانی در دانشگاه اصفهان ایجاد می گردد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، دکتر جواد راستی، استادیار دانشکده مهندسی و مدیر مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان در این باره گفت: هدف از اجرای این برنامه، فراوری و ساخت بازی های هدفمند به منظور ارائه راهکارهای علمی و تخصصی برای درمان اختلالات شناختی و جسمی است.

وی با اشاره به اینکه این ستاد در چارچوب انعقاد قرارداد حمایتی از توسعه فناوری ها در حوزه های شناختی در دانشگاه اصفهان، نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید، اضافه نمود: بازی های رایانه ای یک زمینه چند رشته ای است و تخصص های مختلف از جمله روانشناسی، جامعه شناسی، حقوق، مدیریت، مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و هنر در آن ایفای نقش دارند.

رشته بازی سازی با همکاری کره جنوبی در دانشگاه اصفهان دایر می گردد

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان همچنین اعلام نمود: با هدف آنالیز شناختی بازی های رایانه ای و تجزیه و تحلیل داده های علمی این بخش از فناوری های شناختی، رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد بازی سازی با همکاری مشترک دانشگاه کیم یانگکره جنوبی، در دانشگاه اصفهان دایر و فعالیت آموزشی این رشته با پذیرش دانشجو از مهرماه سال جاری شروع می گردد.

وی گفت: دانشجویان این رشته، دوره تحصیلی خود را به مدت دو ترم در دانشگاه کیم یانگ و یک ترم آن را دانشگاه اصفهان طی می نمایند و خاتمه نامه تحصیلی را در حوزه بازی سازی رایانه ای ارائه خواهند کرد.

دکتر راستی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان به عنوان یک دانشگاه جامع با هدف ایفای رسالت دانشگاهی خود در توسعه زیرساخت های آموزش و پژوهش در حوزه ساخت و تحلیل بازی های رایانه ای، از مرداد سال 92 با راه اندازی کارگروه بازی های رایانه ای متشکل از اعضای هیئت علمی علاقه مند از گروه های آموزشی مختلف به صورت جدی وارد این حوزه شد، توضیح داد: با حمایت نهادهای مختلف از جمله ستاد توسعه علوم شناختی، مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دو سال پیش در این دانشگاه با هدف ارائه آموزش های تخصصی، اشتغال زایی و نیز روزآمد کردن فرایندهای فراوری و تحلیل محتوا در حوزه بازی های رایانه ای راه اندازی شد و فعالیت خود را شروع کرد.

وی افزود: این مرکز می تواند کانونی برای تحلیل روانشناسی، جامعه شناسی و رسانه ای بازی های رایانه ای باشد و متخصصان علوم انسانی را به ورود فعال به این حوزه راهبردی ترغیب کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان یادآور شد: جامعه کاربران بازی های رایانه ای در داخل کشور به لحاظ تعداد و سن در حال افزایش است و این موضوع نگرانی هایی در خصوص آسیب های جسمی، روانی و اجتماعی بازی های رایانه ای و نیز اعتیاد به بازی های رایانه ای به وجود آورده است.

وی گفت: بازی های جدی (Serious Games) شامل فراوری و تحلیل بازی های درمانی در حوزه های روانشناسی، روان پزشکی، توان بخشی، مهندسی پزشکی، آموزشی، تبلیغی و بازی های ورزشی، یکی از حوزه های پرطرفدار و مورد توجه در عرصه بازی های رایانه ای است.

ضرورت تشکیل انجمن علمی بازی های رایانه ای ایران

بر اساس اعلام ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، وی اعلام نمود: تشکیل انجمن علمی بازی های رایانه ای ایران می تواند به عنوان نقطه عطفی در حوزه پژوهش های مرتبط با بازی های رایانه ای باشد و تحقق این امر نیازمند حمایت گسترده مراکز و نهادهای آموزشی و علمی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کلینیک بازی درمانی در دانشگاه اصفهان ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلینیک بازی درمانی در دانشگاه اصفهان ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید