پنتاگون: وزرای دفاع ناتو هفته آینده درباره حضور در افغانستان ملاقات می نمایند

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، سخنگوی پنتاگون گفت که وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو هفته آینده برای بحث درباره حضور نیروهای خود در افغانستان ملاقات خواهند کرد.

پنتاگون: وزرای دفاع ناتو هفته آینده درباره حضور در افغانستان ملاقات می نمایند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ورزش و تندرستی، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با ابراز نگرانی از سطح بالای خشونت ها در افغانستان گفت که وزرای دفاع سازمان ناتو هفته آینده درباره موضوع ادامه حضور و یا خروج نیروها از افغانستان ملاقات خواهند کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ ورزش و تندرستی بخوانید. (کلیک کنید)

کربی در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره برنامه واشنگتن برای بازنگری توافق با طالبان گفت: تردیدی نیست که ماموریت ناتو در افغانستان در نشست وزیران مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت، وزیر دفاع آمریکا مشتاقانه منتظر این موضوع است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ ورزش و تندرستی بخوانید. (کلیک کنید)

وی همچنین تاکید نمود که آمریکا هیچ تصمیمی در این باره را بدون مشورت و گفت وگو با متحدان خود در سازمان ناتو انجام نخواهد داد و هرگونه تصمیم در هماهنگی با دیگر اعضا اتخاذ خواهد شد.

این در حالی است که جو بایدن اخیراً در ملاقات از وزارت دفاع آمریکا تاکید نمود که امکان دارد مهلت خروج نیروها از افغانستان که سرانجام ماه آوریل امسال میلادی است را کنار بگذارد.

براساس توافقنامه قطر، مشروط به پایبندی طالبان به یک سری از تعهدات امنیتی، همه نظامیان آمریکایی باید خاک افغانستان را تا 14 ماه پس از امضای توافقنامه یعنی 1 می سال 2021 ترک نمایند.

اخیراً نیز سهیل شاهین عضو ارشد تیم مذاکراتی طالبان تصریح نموده بود که ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از سرانجام مهلت معین شده به معنی اشغال این کشور است و در این صورت حملات علیه نیروهای آمریکایی از سرگرفته خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پنتاگون: وزرای دفاع ناتو هفته آینده درباره حضور در افغانستان ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: وزرای دفاع ناتو هفته آینده درباره حضور در افغانستان ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید