واکنش ظریف به گشت زنی بمب افکن های آمریکا در منطقه

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توییتر به گشت زنی بمب افکن های B-52 آمریکا در منطقه خلیج فارس واکنش نشان داد.

واکنش ظریف به گشت زنی بمب افکن های آمریکا در منطقه

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ورزش و تندرستی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شامگاه یکشنبه در پیغامی در توییتر به گشت زنی بمب افکن های B-52 آمریکا در خلیج فارس واکنش نشان داد.

وی در این پیغام توییتری خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشت: اگر گشت زنی B-52H با هدف ارعاب یا هشدار به ایران است شما باید آن میلیارد ها دلار را برای سلامت مالیات دهندگان خود خرج می کردید.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه نوشت: در حالی که ما بیش از 200 سال است که جنگی را شروع نکرده ایم، اما درباره درهم شکستن متجاوزان تردیدی نداریم. فقط از دوستان صمیمی تان که از صدام حمایت کردند بپرسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، بمب افکن های B-52 آمریکا برای دومین بار طی هفته های اخیر به گشت زنی در منطقه غرب آسیا پرداخته اند.

فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در پیغامی اظهار داشت که یک ماموریت گشت زنی دیگر جت B-52 در خاورمیانه با موفقیت انجام شد که دومین ماموریت در 17 روز گذشته می باشد.

فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد که این ماموریت که روز یکشنبه انجام شد به عنوان معیاری برای تعهد آمریکا به امنیت منطقه به شمار می آید.

فرانک مک کنزی فرمانده نیرو های تروریست مرکزی آمریکا نیز اظهار داشت که این ماموریت نشان دهنده آمادگی آمریکا در منطقه است.

وی اضافه نمود: فرصت آموزشی و همگرایی مستمر با شرکای منطقه ای آمادگی را بهبود بخشیده و پیغام شفاف و محکمی را در منطقه عملیاتی برای دوستان و دشمنان احتمالی ارسال می نماید.

مک کنزی تاکید نمود که این اقدام بخشی از حالت تدافعی آمریکا در منطقه به شمار می آید.

ماموریت اخیر بمب افکن های B-52 در منطقه غرب آسیا، پنجمین ماموریت در 62 روز گذشته به شمار می آید این در حالی است که تنها سه روز از دوران ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده است.

بر خلاف بیانیه های پیشین فرماندهی مرکزی آمریکا، در این بیانیه هیچ اشاره ای به ایران نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واکنش ظریف به گشت زنی بمب افکن های آمریکا در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ظریف به گشت زنی بمب افکن های آمریکا در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید