فرودگاه آل مکتوم دبی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی

در حال حاضر همه ما فرودگاه آل مکتوم دبی را می شناسیم. فرودگاه بین المللی آل مکتوم دبی که در دبی قرار گرفته و یکی از بزرگترین فرودگاه های دنیا میباشد. در این مقاله سعی می کنیم به معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی و فاصله فرودگاه آل مکتوم دبی و همچنین امکانات این فرودگاه و مراحل ساخت آن، سال هایی که ساخت آن طول کشیده و اینکه شما چگونه می توانیدبه فرودگاه آل مکتوم بروید و از این فرودگاه به چه امکاناتی دسترسی خواهید داشت بپردازیم.

فرودگاه آل مکتوم دبی

مورد دیگری که در معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی باید بیان کنیم پرواز ها و هواپیماهای این فرودگاه میباشد که به کدام شهر ها و کشور ها به صورت عمومی و خصوصی پرواز هایی دارد و با چه امکاناتی مسافران و استفاده نمایندگان خود را سورپرایز میکند.

ویژگی های عمومی فرودگاه

معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی تنها به معرفی پروازهای آن پایان نمی یابد، بلکه معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی به مساحت زمینی که در آن واقع شده یعنی به متراژ 14 هزار هکتار و همچنین در قسمت جنوب غربی شهر دبی واقع شده که مساحت 13 کیلومتری تا این شهر را در بر می گیرد یعنی مسافتی بسیار طولانی نمی باشد و شما به راحتی می توانید از فرودگاه آل مکتوم دبی به شهر دبی رفت و آمد کنید. برای درون این فرودگاه خدمات متفاوتی اندیشیده شده است. مسئولین این فرودگاه بین المللی در معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی این برنامه را بیان می نماید که شما می توانید خدمات باربری حمل و نقل و بارهای های کوتاه و مسافت های طولانی تا 160تن را انجام دهید و همچنین حدود 260تا 250 میلیون مسافر برای این فرودگاه پیش بینی شده است. در حال حاضر پروازهای بین المللی گوناگون و متعددی از این فرودگاه انجام می گیرد که که به معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی به کلیه دنیایان می پردازد این فرودگاه امکانات بی نظیر و گوناگون متفاوتی دارد همچنین برای آن شهرکی برای سکونت و زندگی نیز اندیشیده شده است که شاید در آینده اجرایی گردد.

اولین پرواز های صورت گرفته در فرودگاه

زمانی که ساخت فرودگاه آل مکتوم دبی را آغاز کردند انتظار می رفت که در سال 2017 این فرودگاه و تمامی امکانات بین المللی و… خود را مورد بهره برداری قرار دهد، اما بحران های اقتصادی دنیای باعث شد که معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی کمی با تاخیر انجام گردد و تنها اندکی از پروازهای آن در حال حاضر انجام می گردد. اولین پرواز هایی که در فرودگاه آل مکتوم دبی صورت دریافت با اینکه تعدادی از ان ها پیروز نبودند و منحر به سقوط شدند اما با پیروزیت خود به معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی پرداختند. در واقع اولین پرواز های پیروز فرودگاه پروازهای باری بودند. پروازهای اولیه آن پروازهای باری بودند که در طول سال انجام شد و خوشبختانه با پیروزیت روبرو شدند که در حال حاضر چندین پرواز و در طول روز و در سال از فرودگاه آل مکتوم دبی امکان پذیر میباشد و در برنامه های معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی این مورد نیز بیان شده است که برای سال های ابتدایی پرواز سالن فرودگاه آل مکتوم به گونه ای طراحی شده که ظرفیت 5 میلیون مسافر را داشته باشد اما برای سالهای بعدی این فرودگاه ظرفیت جابجایی 260 میلیون مسافر در سال را برای خود تخمین زده همچنین در نظر دارد حمل و نقل و جابجایی و مسافت کوتاه را به 600 هزار تن در سال برساند همچنین میخواهد جابجایی بارهای با مسافت طولانی را نیز به 800 هزار تن در سال برساند و خود را یکی از برترین و اولین فرودگاه بین المللی و دنیا معرفی کند.

امکانات فرودگاه آل مکتوم دبی

هنگامی که به معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی می پردازیم باید بیان کنیم که نام فرودگاه آل مکتوم از نام های حاکم سابق برگرفته شده اس. برنامه های معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی به اینگونه میباشد که این فرودگاه چندین سالن با ظرفیت پنج میلیون مسافر را دارد اما برای آن تخمین زده شده است که این فرودگاه ظرفیت 260 میلیون مسافر و همچنین کارکرد 5 میلیون نفر در آن را داشته باشد که بزرگترین حجم مسافر را در خود جای خواهد داد. همچنین برای این فرودگاه برنامه های دیگری نیز در نظر گرفته شده است که در معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی این موارد اشاره شده است که فرودگاه میخواهد به صورت همزمان چهار نوع هواپیما در یک باند فرود بیایند و چهار هواپیما با هم و در کنار هم در زمان فرود آن بنشینند امکانات دیگری نیز برای این فرودگاه در نظر گرفت گفته شده است از جمله، ترمینال مسافربری و باربری متفاوت در فرودگاه آل مکتوم دبی برنامه ریزی شده است در معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی به این گونه بیان شده است که اولین ترمینال مسافربری مخصوص امارات خواهد بود. دومین ترمینال مسافربری مخصوص مسافران بین المللی و دیگران خواهد بود و اما سومین ترمینال مسافربری به گونه ای برنامه ریزی شده است که حمل و نقل های ارزان و ارزان قیمت در آن صورت بگیرد در این صورت شما می توانید متناسب قیمت ها را در فرودگاه بین المللی آل مکتوم دبی ببینید و از آن لذت ببرید.

سالن ها و محله های جداگانه و متفاوت و مجزا همچنین در معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی مرکزی برای پرواز جت ها و پروازهای سلطنتی در نظر گرفته شده است.

از آنجایی که مردم به خرید کردن و استراحت خیلی بسیار اهمیت می دهند در معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی نیز به این برنامه اهمیت بسیار زیادی داده بودند و در برنامه های خود را اعلام کردند که قصد دارند در فرودگاه آل مکتوم هتل ها و همچنین مغازه هایی برای خرید و فروش و بازارهای برای خرید و فروش قرار دهند در حال حاضر مرکز خرید فرودگاه آل مکتوم دبی فعال میباشند و شما می توانید کمی از خرید های خود را در مراکز خرید فرودگاه ها آل مکتوم دبی انجام دهید هتلهای برای این فرودگاه در نظر گرفته شده است که مسافران در آن استراحت نمایند و به راحتی از آن استفاده نمایند.

موارد دیگر نیز برای فرودگاه آل مکتوم دبی در نظر گرفته شده است. در معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی برای اولین بار برنامه ریزان و سازندگان فرودگاه اعلام کردند که قصد دارند با خط ریل راه آهن اختصاصی فرودگاه را به مرکز شهر از طریق مترو و تاکسی های خود ارتباط ارتباط دهند تا حمل و نقل و ارتباط بین فرودگاه و شهر در جریان باشد و مسافران به راحتی و آسایش کامل پس از استراحت در فرودگاه به مرکز شهر و مکان استراحت خود دسترسی داشته باشند.

در معرفی فرودگاه آل مکتوم دبی اعلام شد که چندین انبار و آشیانه برای بارها و همچنین هواپیماها در نظر گرفته شده است به دلیل اینکه در ابتدا قصد داشتند فرودگاه بین المللی آل مکتوم دبی را یک فرودگاهی با شش باند پرواز به دنیایان معرفی نمایند اما پس از ان و تشکیل مجمع و اتخاذ تصمیات دیگر شش باند به چهار باند فرود تغییر داده شد و سپس چندین انبار و اشیانه برای هواپیما ها در نظر گرفته شد.

یکی از بهترین مواردی که در فرودگاه آل مکتوم دبی رعایت شده و در نظر گرفته اند پارکینگ های بسیار زیاد برای ماشین ها می باشد حدود 100 هزار پارکینگ برای این فرودگاه بین المللی در نظر گرفته شده است که به راحتی مسافران می توانند ماشین ها و وسایل نقلیه خود را در آن پارک نموده و به مسافرت و حمل و نقل با هواپیماهای این فرودگاه بپردازند

منبع: دلتابان

به "فرودگاه آل مکتوم دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه آل مکتوم دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید