شکست رنر در مسابقات جودو گرنداسلم بعد از 10 سال!

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، نخستین دوره رقابتهای گرنداسم جودو در سال 2020 به مدت دو روز با حضور 680 جودوکار از 115 کشور در سالن هتل آکور شهر پاریس برگزار گردید که در بخش مردان ژاپنی ها با 2 طلا، 2 نقره و یک برنز قهرمان شدند. کره جنوبی با یک طلا و یک نقره نایب قهرمان و هلند هم با یک طلا و یک برنز سوم شد.

شکست رنر در مسابقات جودو گرنداسلم بعد از 10 سال!

در مجموع مردان و زنان هم ژاپن با 3 طلا، 5 نقره و 5 برنز روی سکوی نخست ایستاد. فرانسه با 3 طلا، یک نقره و دو برنز دوم شد و کره جنوبی هم با یک طلا و یک نقره در مکان سوم نهاده شد. کانادا، هلند و اوکراین هم در مکان های بعدی ایستادند.

اما مهمترین اتفاق این مسابقات در سنگین وزن رقم خود. تدی رنر اسطوره جودو فرانسه که با دو طلا و یک برنز المپیک، 10 طلا و یک نقره دنیا، 5 طلای اروپا و 15 طلای رقابتهای گرنداسلم، مسترز و گرندپری، بهترین جودوکار سالهای اخیر دنیا می باشد، اولین شکست خود را بعد از 10 سال تجربه کرد. وی که آخرین بار در فینال وزن آزاد رقابتهای دنیای 2010 توکیو برابر کامی گاوا ژاپنی طعم شکست را چشیده بود، عصر یکشنبه در پیکار با کاگوروا یک ژاپنی دیگر باخت و از دور مسابقات حذف شد.

رنر در 10 سال گذشته و 152 مبارزه پیروز از تاتامی خارج شده بود. اینوئه ستاره سالهای نه چندان دور ژاپنی ها و یاماشیتا اسطوره جودو ژاپن و رئیس کمیته ملی المپیک این کشور شاهد این پیروزی ارزشمند کاگوروا بودند. این ژاپنی تا فینال پیش رفت و در مبارزه پایانی برابر گرول هنک هلندی باخت و نقره گرفت.

سایت رسمی فدراسیون دنیای جودو، شکست تدی رنر را به رعد و برق توصیف کرد و نوشت: این شکست دل 14 هزار فرانسوی حاضر در سالن را که تا آن لحظه تدی- تدی می کردند را سوزاند. غول فرانسوی با 154 پیروزی پیاپی به اینجا رسید. وی آخرین بار 13 سپتامبر 2010 و در فینال مسابقات قهرمانی دنیا برابر کامیکوا ژاپنی باخته بود. با این شکست فرانسوی ها به تصمیم داور اعتراض داشتند. از آن موقع تا به امروز وی در تمام مسابقات را با پیروزی پشت سر گذاشته است. ولی آنچه روز یکشنبه 9 فوریه 2020، در ساعت 13:08 رخ داد، نمایش درخشانی بود که هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشت و دارنده 10 طلای دنیا با احترام به ارزش های جودو بعد از باخت به استقبال حریف خود رفت، دست خود را تکان داد و به سئوالات رسانه ها به صورت حرفه ای پاسخ داد.

در ادامه این مطلب آمده است: اگر رنر طلای المپیک 2020 توکیو را می خواهد باید به سئوالات زیادی در خصوص خود پاسخ دهد. او هم مانند همه قهرمانان عظیم ضعف هایی دارد که باید مجدداً روی جودو تمرکز نموده و در صدد برطرف این ضعف ها برآید. او یک قهرمان استثنایی است و می تواند آغاز جدیدی داشته باشد تا در پایتخت ژاپن یکبار دیگر همه را شگفت زده کند.

اسامی نفرات برتر رقابتهای گرنداسلم پاریس:

وزن 60- کیلوگرم

1- ریجوناگایاما (ژاپن) 2- یاگو ابولادزه (روسیه) 3- آمارتوشین داشداوا (مغولستان) و یلداس عصم اتوف (قزاقستان)

وزن 66- کیلوگرم

1- آن بائول (کره جنوبی) 2- کیم لیوهوان (کره جنوبی) 3- گیورگی زانتیارا (اوکراین) و یادن دونپرینلی (مغولستان)

وزن 73- کیلوگرم

1- سوچی هاشیموتو (ژاپن) 2- زانسای اسماگلوف (قزاقستان) 3- تریف (ازبکستان) و تسوگتباتار (مغولستان)

وزن 81- کیلوگرم

1- ماتیاس (اتریش) 2- شرف الدین بولابایف (ازبکستان) 3- فوجی وارا (ژاپن) و فورتیر (کانادا)

وزن 90- کیلوگرم

1- شرزاد شویلی (اسپانیا) 2- ناکاگاوا (ژاپن) 3- ایوان مورالس (کوبا) و آلکس سلرگت (فرانسه)

وزن 100- کیلوگرم

1- نماینده رژیم اشغالگر قدس 2- لیپارتیانی (گرجستان) 3- میشائیل کرول (هلند) و آرمان آدامیان (روسیه)

وزن 100+ کیلوگرم

1- کرول هنک (هلند) 2- کاگورو (ژاپن) 3- تسووف (روسیه) و اندی گراندا (کوبا)

منبع: خبرگزاری مهر

به "شکست رنر در مسابقات جودو گرنداسلم بعد از 10 سال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست رنر در مسابقات جودو گرنداسلم بعد از 10 سال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید