شناسایی میگوهای حفار توسط محققان دانشگاه تهران

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، گونه های مختلف میگوهای حفار نواحی جزر و مدی خلیج فارس و دریای عمان، توسط محققان دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران شناسایی شدند و این پژوهش به عنوان یکی از طرح های صنعتی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور معرفی گردید.

شناسایی میگوهای حفار توسط محققان دانشگاه تهران

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، گونه های مختلف میگوهای حفار نواحی جزر و مدی خلیج فارس و دریای عمان، توسط محققان دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران شناسایی شدند و این پژوهش به عنوان یکی از طرح های صنعتی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور معرفی گردید .

بر اساس این پژوهش، گونه های مختلف میگوهای حفار و آنالیز کانال های حفاری شده توسط آن ها از نظر معماری، ابعاد و ماندگاری فیزیکی کانال ها آنالیز شد.

شناسایی هفت گونه میگوی حفار که انبر هر نوع از آن ها را می توان در دستگاه های حفاری تونل، انتقال مصالح و بهره گیری از مدل های طبیعت (بیونیک) به کار گرفت، از دستاوردهای ویژه این تحقیق است.

طراحی و ساخت محصول حفارزیست، الهام و مقاوم سازی دیواره تونل ها به روش میگوها برای جلوگیری از ریزش رسوبات دیواره از برنامه های آینده جهت توسعه این پژوهش است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "شناسایی میگوهای حفار توسط محققان دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی میگوهای حفار توسط محققان دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید