راز آنکه پرواز شما با وجود تاخیر، به موقع می رسد چیست؟

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، راز به موقع رسیدن پرواز های که تاخیر دارد در چیست ؟

این یکی از بزرگترین ناراحتی ها برای هر مسافریست. اینکه بسیار زود و به موقع به فرودگاه برسید و ببینید پرواز شما تاخیر دارد، آن هم زمانی طولانی.

راز آنکه پرواز شما با وجود تاخیر، به موقع می رسد چیست؟

بلیط هواپیما در طاهاگشت

این موضوع از لحاظ ذهنی بسیار ناراحت نماینده است و در درون خود آه می کشید و برنامه سفرتان را عقب افتاده در نظر می گیرید. مثلا اگر پیش از سفر و در زمان رزرو هتل در شیراز طوری برنامه ریزی کرده باشید که بلافاصله بعد از تحویل دریافت اتاق اولین مکان گردشگری را در همان روز رفته و از زمان خود حداکثر استفاده را ببرید، بعد از مشاهده زمان تاخیر تمام آن برنامه را از بین رفته می دانید.

اما خلبانان برای این شرایط راه چاره هایی در آستین دارند تا مسافران را از نا امیدی خارج نمایند. اگر خلبان شما حرفه ای باشد و بداند چطور با سیستم کار کند شانس آنکه شما بدون تاخیر به مقصد برسید بالا خواهد بود.

البته نگران نباشید- آنها قطعا از قوانین پرواز مثل تند رفتن بیش از اندازه یا خارج شدن از جهت سرپیچی نمی نمایند.

اما در تبادل نظر با یک خلبان عنوان شد که رازهایی وجود دارد که خلبان ها می توانند به وسیله آن موقع را برنامه ریزی کند :

ساده ترین راه آن است که از کنترل ترافیک هوایی جهت کوتاهتر را درخواست کنیم. این خلبان می گوید جهتهای پروازی معمولا خطوط مستقیم نیستند بلکه به شکل الگوهایی هستند که از اتصال نقاط مختلف بدست آمده اند. خذ گوشه ها و صرف نظر کردن از چند نقطه میانی گاهی می تواند چند دقیقه در زمان صرفه جویی کند. بنابراین برای کسانی که به تهران سفر کرده و اقدام به رزرو هتل در تهران کرده اند و نگران بلیط تئاتر بعد از ظهر خود می باشند این چند دقیقه می تواند خیلی طلایی باشد.

اما تغییر سرعت هواپیما مبحثی چالش بر انگیز است. یعنی هواپیمایی که تاخیر داشته باشد در میانه راه به سختی می تواند سرعت خود را افزایش دهد. این بدین خاطر است که هواپیماهای مدرن برای پرواز با سرعت بهینه و مطلوب طراحی شده اند بگونه ای که متناسب با بهترین زمان و بهینه ترین مصرف سوخت به مقصد برسند.

بنابراین افزایش سرعت در میانه جهت اگرچه چند دقیقه ای زمان رسیدن به مقصد را جلو می اندازد اما مصرف سوخت را بیش از اندازه افزایش می دهد که اصلا امری بهینه نیست.

از این رو اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید و برای رزرو هتل در مشهد اقدام کرده و پرواز شما به این شهر تاخیر دارد خیلی امیدوار به تند رفتن هواپیما نباشید. و اگر وسواس زیادی برای به موقع رسیدن به مقصد دارید، پیش از تهیه بلیط هواپیما درباره ایرلاین های با کمترین تاخیر، بیشتر تحقیق کنید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول

به "راز آنکه پرواز شما با وجود تاخیر، به موقع می رسد چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز آنکه پرواز شما با وجود تاخیر، به موقع می رسد چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید