تیر آمریکا به سنگ خورد؛ مخالفت چین و روسیه با صدور بیانیه سازمان ملل علیه کره شمالی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، کوشش های آمریکا برای صدور بیانیه علیه کره شمالی در سرانجام نشست شورای امنیت سازمان ملل با مخالفت های روسیه و چین بی اثر ماند.

تیر آمریکا به سنگ خورد؛ مخالفت چین و روسیه با صدور بیانیه سازمان ملل علیه کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از رویترز، مخالفت های چین و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل مانع از صدور بیانیه علیه آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی شد.

درخواست روز آدینه آمریکا برای تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت در پشت درب های بسته بدون نتیجه خاصی به انتها رسید.

البته کشورهای فرانسه و بریتانیا هم در ارائه درخواست تشکیل جلسه شرکت داشتند اما سفیر کنیا در تبادل نظر با وبلاگ ورزش و تندرستی اعلام نمود که به نظر قرار نیست در این جلسه بیانیه ای علیه کره شمالی صادر گردد.

مسلم است که آمریکا و کشورهای دیگر سازمان ملل قصد داشتند با صدور بیانیه در انتها این نشست نگرانی خود نسبت به آزمایشات اخیر موشکی کره شمالی را ابراز نمایند اما به نظر این کوشش ها نتیجه ای نداشته است.

به نظر هنوز هیچ یک از دو طرف کره شمالی و آمریکا تمایلی به برقراری ارتباط جدی ندارند. کیم جونگ اون رئیس کره شمالی پنجشنبه در اظهاراتی با رد پیشنهاد آمریکا برای مذاکره مستقیم، بر آمادگی پیونگ یانگ برای احیای تماس ها و مذاکره با سئول تاکید نموده است.

رئیس کره شمالی بعلاوه اضافه کرد: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط، در واقع چیزی جز بهانه ای برای پنهان کردن دیدگاه تغییرناپذیر خصمانه واشنگتن علیه کره شمالی نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تیر آمریکا به سنگ خورد؛ مخالفت چین و روسیه با صدور بیانیه سازمان ملل علیه کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیر آمریکا به سنگ خورد؛ مخالفت چین و روسیه با صدور بیانیه سازمان ملل علیه کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید