فراوری کنسرو گوشت شتر برای اولین بار در دنیا در سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور مالی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: برای اولین بار فراوری کنسرو گوشت شتر در دنیا در بریس چابهار انجام شد.

فراوری کنسرو گوشت شتر برای اولین بار در دنیا در سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از استانداری، ماندانا زنگنه در نشست آنالیز پیشرفت فیزیکی طرح های مالی استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار گردید، اضافه نمود: ایده فراوری کنسرو گوشت شتر برای اولین بار در سال 76 مطرح شد و خاتمه پس از تکمیل طرح و ارزیابی آن در امسال دستورالعمل بهداشتی اولید آن توسط معاونت غذا و دارو تدوین و به تایید رسید و امروز مراحل اجرایی آن صد در صد پیشرفت فیزیکی داشته و فراوری شروع شده است.

وی اعلام کرد: تکمیل این طرح بالغ بر 1000 میلیارد ریال اعتبار در بر خواهد داشت و با تکمیل فعالیت بیش از 100 نفر به طور مستقیم در این واحد مشغول به کار خواهند شد این درحالی است که پس از مدتی به پشتوانه فعالیت ها و مشاغل حاشیه ای این واحد فراوریی میزان اشتغال زایی غیر مستقیم طرح به عدد قابل توجهی خواهد رسید.

زنگنه اضافه نمود: اولین واحد فراوریی کنسرو گوشت شتر کشور در ناحیه صنعتی اسکله بریس چابهار راه اندازی می گردد و پس از بازارهای داخلی در مقیاس بزرگتر بازار کشورهای همسایه عمان، افغانستان و عراق مورد هدف این پروژه تعریف شده و در صورت موفقیت می تواند نقش اساسی در توسعه صادرات کشور ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری کنسرو گوشت شتر برای اولین بار در دنیا در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کنسرو گوشت شتر برای اولین بار در دنیا در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید