بعد از درگیری های شدید شبانه آرامش به بیروت بازگشت

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، نیروهای امنیتی توانستند کنترل اوضاع پل الرینغ در بیروت را در پی کاهش حضور تظاهرکنندگان به دست بگیرند در حالیکه هنوز تعدادی تظاهرکننده در این محدوده حضور دارند.

بعد از درگیری های شدید شبانه آرامش به بیروت بازگشت

به نقل از سایت النشره، در پی عقب نشینی معترضان حامیان حزب الله لبنان و جنبش امل و حامیان جریان المستقبل وابسته به سعد حریری آرامش به پل الرینغ بیروت بازگشت.

تیم دفاع مدنی در تلاش برای خاموش کردن حریق رخ داده است در حالی که نیروهای امنیتی و ارتش نیز به طور گسترده در این منطقه حضور دارند.

پل فواد شهاب یا پل الرینغ پلی حیاتی است که بیروت را به تعدادی از محله ها از طریق یک اتوبان بین المللی منتهی می کند. تحصن کنندگان نیز در دو میدان الشهدا و ریاض الصلح در مرکز بیروت چادر بر پا کرده اند.

جوانان خشمگین طرفدار حزب الله لبنان و هم پیمانش جنبش امل با تظاهرکنندگانی که راستا اصلی منتهی به مرکز بیروت را شب گذشته بند آورده بودند، درگیر شدند و نیروهای امنیتی و ارتش برای ممانعت از درگیری وارد عمل شدند. درگیری ها در حالی بین دو طرف ادامه داشت که ارتش و نیروهای ضد شورش تلاش کردند دو طرف را از هم جدا کرده و آنها را متفرق کنند.

ده ها جوان لبنانی پای پیاده و سوار بر موتور سیکلت به پل الرینغ رسیدند که برخی تظاهرکنندگان دیگر راه را به روی آنها بستند.

این تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و نبیه بری، رئیس مجلس لبنان سر می دادند. تظاهرکنندگان طرف مقابل نیز که از حامیان سعد حریری بودند سرود ملی کشورشان را می خواندند و شعارهایی نظیر انقلاب انقلاب و انقلابیون آزادند سر دادند.

نیروهای امنیتی نیز با ساز و برگ نظامی به محل درگیری گسیل شده و پس از درگیری های چند ساعته بین معترضان که با اقدامات خرابکارانه و سنگ اندازی دو طرفه و خسارت زدن به برخی خودروها همراه بود نیروهای امنیتی از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند.

از سوی دیگر، خیزش مردمی در لبنان خواستار برگزاری اعتصاب سراسری در این کشور و بستن برخی راستاهای اصلی طی امروز (دوشنبه) شد.

این خیزش در بیانیه ای گفت، گروه های سیاسی اصلی نمی توانند ما را به اختلاف بیندازند و این انقلاب این تلاش برای تفرقه را در میادین دفن کرده است.

در این بیانیه اشاره شده است: با هر تلاش تفرقه افکنانه ای با پایداری و همبستگی برخورد می کنیم.

خیزش مردمی از ملت لبنان خواست از صبح در بیروت و دیگر مناطق دست به اعتصاب سراسری بزنند و تا هدف مرحله ای خود را محقق کنند. هدف این مرحله آغاز فوری رایزنی های مجلسی درباره آغاز ماموریت نخست وزیری مستقل برای دولت مستقلی کوچک با اختیارات استثنایی است.،ایسنا

بیشتر بخوانید،معترضان لبنانی پرچم آمریکا را مقابل سفارت آتش زدند

منبع: ایران آنلاین

به "بعد از درگیری های شدید شبانه آرامش به بیروت بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از درگیری های شدید شبانه آرامش به بیروت بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید