انسان ها در لحظه مرگ چه چیزی را حس می نمایند؟

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، هنگامی که افراد می میرند روح از بدن آن ها جدا شده و اتفاق هایی برای او رخ می دهد، اما تنها کسانی که از مرگ بازگشته اند، می توانند این لحظه را توصیف نمایند.

انسان ها در لحظه مرگ چه چیزی را حس می نمایند؟

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ ورزش و تندرستی، براساس یک مطالعه مشترک بین غرب و دانشگاه بلژیک، کسانی که لحظه ای از این جهان فانی رفته و بازگشته اند درک مثبتی از طرف دیگر دارند (یافته ای که محققان را ترغیب می نماید تا در تجربیاتی که افراد از لحظه مرگ توصیف می نمایند، عمیق شوند)

در نوشته افرادی که تجربیات نزدیک به مرگ داشتند بیشتر کلمات مثبتی مانند دیدن و نور وجود دارد تا کلمات منفی مانند ترس و مرگ. محققان این اثبات کیفی علمی را ارج نهاده و در کوشش برای اثبات این هستند که مردم به تجربیات نزدیک به مرگ پاسخ مثبت می دهند.

برخلاف کار های قبلی، این مطالعه با استفاده از متن کاوی و هوش مصنوعی برای ارائه یک رویکرد عینی و بی طرفانه برای درک آگاهی انسان بر اساس این برخورد های تغییردهنده زندگی که عمدتا در جای دیگری به عنوان پدیده ذهنی و فردی مورد مطالعه قرار گرفته است، کوشش می نماید.

استاد فیزیک و نجوم آندره آدودا سودو، عضو انستیتوی مغز و ذهن، با استیون لوریز متخصص اعصاب بلژیکی و همکارانش در وسترن و لویژ برای این مطالعه همکاری کرد.

به طورسنتی، تجربیات نزدیک به مرگ با استفاده از پرسشنامه های استاندارد مانند مقیاس گریسون که شامل سوالاتی مانند آیا شما احساس آرامش و خوشی داشتید؟ یا احساس کردید از بدن خود جدا شده اید؟ است، مورد آنالیز قرار می گیرند. این یک رویکرد مغرضانه است که ممکن است اکتشافات بعدی را تحت تاثیر قرار بدهد.

سودو شرح داد: هیچ نوع تعصبی در متن کاوی وجود ندارد، بلکه مطالعات رفتاری شبیه مقیاس گریسون هیچ گونه جانبداری و غرضی در هنگام سوال از افراد ندارند. این مقیاس کاملا اتوماتیک است و ما به عنوان محقق، هیچگونه فرضی را انجام نمیدهیم.

در این مطالعه، محققان تجربیات نزدیک به مرگ 158 شرکت نماینده را با استفاده از روایت هایی که به اشتراک گذاشته بودند، مورد آنالیز قرارر دادند. این رویکرد امکان ارزیابی بی طرفانه را فراهم میکند و داده های ارزشمند و قابل اندازه گیری مانند فرکانس و همبستگی کلمات کلیدی مانند دیدن، نور، مرده و ترس را ارائه می دهد.

De Paula گفت: در آینده، هنگامی که حجم عظیمی از این روایت های متنی وجود داشته باشد، اداره داده ها با استفاده از متن کاوی بر خلاف رویکرد پرسشنامه آسانتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انسان ها در لحظه مرگ چه چیزی را حس می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسان ها در لحظه مرگ چه چیزی را حس می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید