آزادسازی 57 کیلومتر از حریم راه های تویسرکان

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تویسرکان از آزادسازی 57 کیلومتر از محور های مواصلاتی این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

آزادسازی 57 کیلومتر از حریم راه های تویسرکان

ابراهیم نانکلی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تویسرکان در گفتگو با خبرنگار از ، گفت: رفع تجاوز از حریم راه های شهرستان مواردی از قبیل آغاز ساخت و ساز در حریم راه ها، نصب اتاقک های موقت فروش محصولات کشاورزی در حاشیه راه ها، همچنین حفاری های غیر مجاز عبور تأسیسات در حریم راه ها را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه ها از عوامل ترافیک و ناامنی شدید در جاده ها است، اضافه کرد: برخورد جدی با ساخت و ساز های غیرمجاز و متجاوز به حریم راه ها که موجب بروز حوادث و سوانح جاده ای می شود، توسط واحد حقوقی اداره کل به شکل مستمر دنبال می شود.

نانکلی ادامه داد: بر اساس اختیارات قانونی که در زمینه ساخت و ساز حاشیه راه ها به اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای محول شده، اداره موظف به برخورد و جلوگیری از ساخت و ساز غیرضروری و غیرقانونی در فاصله 100 متری از حریم راه ها است و در همین خصوص، اکیپ گشت و نظارت در سطح شهرستان فعالیت مستمر داشته و با هر گونه دخل و تصرف در حریم راه ها برخورد می کند.

وی اضافه کرد: چنان چه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت از این اداره اقدام به ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع 100 متری پس از آن اقدام کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راه ها و راه آهن و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان های احداث شده و رفع همه آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند کرد.

این مسئول در ادامه رعایت حریم قانونی راه برای همه محور های اصلی، فرعی و روستایی را مهم برشمرد و بیان داشت: ساخت و ساز های غیرمجاز در حریم راه ها موجب متوقف شدن پروژه های راه سازی، بروز سوانح جاده ای و ایجاد محدودیت در فعالیت های توسعه و تعریض محور ها و موارد دیگر خواهد شد.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آزادسازی 57 کیلومتر از حریم راه های تویسرکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی 57 کیلومتر از حریم راه های تویسرکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید