46 چاپخانه در کرمانشاه فعال است

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، کیوان کاشفی امروز چهارشنبه در هجدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ کرمانشاه که در محل اتاق بازرگانی برگزار گردید، گفت: صنعت چاپ در استان کرمانشاه سابقه ای 110 ساله دارد و تا کنون کتابهای زیادی در این راستا به چاپ رسیده است.

46 چاپخانه در کرمانشاه فعال است

وی استان کرمانشاه را به لحاظ صنعت چاپ جزو استانهای برخوردار معرفی کرد و اضافه کرد: صنعت چاپ یک کار فرهنگی و سیاسی است و با ترویج و نشر فرهنگ ارتباط مستقیم دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: متاسفانه در صنعت چاپ بعد نظارتی بیشتر از بعد حمایتی تقویت گردیده است و از دیرباز نظارت سنگینی بر این صنعت حاکم بوده است.

کاشفی گفت: افزایش توسعه صنعتی کشور اهمیت این صنعت را دوچندان نموده است و به لحاظ توسعه نمی توان این صنعت را با قبل از انقلاب مقایسه کرد.

وی یادآور شد: طی این 40 سال نسبت سرمایه گذاری به لحاظ کیفی و کمی بسیار پیشرفت داشته است اما متاسفانه فاصله صنعت روز چاپ کشور نسبت به قبل از انقلاب بسیار عمیق تر گردیده است که این یکی از مسائل ما در این حوزه است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: امیدواریم بتوانیم بحث نقدینگی و تسهیلات کم بهره مناسب را برای چاپخانه ها آغاز کنیم و این صنعت را فعال و فاصله را کم کنیم.

وی توضیح داد: علم و دانش در این صنعت حرف اول را می زند لذا بدنبال اخذ تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه فرهنگ و هنر هستیم که بتوانیم آموزش هایی در صنعت چاپ ایجاد کنیم چرا که یکی از حوزه هایی که در اشتغال می تواند سهم عمده ای داشته باشد این صنعت است.

کاشفی اشاره ای به مسائلی در خصوص ارزش اضافه نموده چاپخانه ها داشت و اضافه کرد: اگر بتوانیم این مسائل را حل و فصل کنیم بسیاری از مسائل را از سر راه این صنعت برداشته ایم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تعداد چاپخانه های سطح استان کرمانشاه را 46 مورد اعلام نمود و گفت: همچنین حدود 150 واحد تکثیر و 300 واحد صنایع پیش از چاپ و بعد از چاپ در شهر کرمانشاه داریم که اشتغال زیادی را پی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "46 چاپخانه در کرمانشاه فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "46 چاپخانه در کرمانشاه فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید