گردشگری قم نیازمند اصلاحات تدریجی است

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: گردشگری قم نیازمند اصلاحات تدریجی و قانونمند است.

گردشگری قم نیازمند اصلاحات تدریجی است

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی استان قم، در جلسه هم اندیشی با اعضای هیئت مدیره جامعه هتل ها و هتل آپارتمان های استان قم که در هتل خورشید برگزار گردید، اظهارکرد: گردشگری قم علاوه بر اصلاحات، نیازمند طرح جامع و برنامه ریزی است و این امر مستلزم همکاری و هماهنگی لازم بین دستگاه های اجرایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: مراکز رفاهی و اقامتی از بازیگران اصلی صنعت گردشگری هستند که در شهرهای بزرگ مانند قم هتل ها از صندلی ویژه ای برخودار هستند.

یزدانی اضافه نمود: برای افزایش ماندگاری مسافر در قم باید برنامه ریزی اصولی انجام شود که در این راه نیازمند آموزش و سامان دهی طرح جامع آماری در گردشگری استان هستیم.

در این جلسه احمد فلاحیان عضو هیات مدیره جامعه هتل و هتل آپارتمان های قم با اشاره به این مطلب که درگذشته نظارت دقیقی بر واحدهای اقامتی قم صورت نمی گرفت اظهار کرد: از آنجا که شرکت تعاونی میراث فرهنگی قم برای تمدید پروانه خانه های مسافر قم ذی نفع است و حق عضویت سالانه دریافت می نماید نظارت چندانی بر ساماندهی و ایمن سازی خانه مسافرها ندارد.

او ضمن تاکید بر درجه بندی و استانداردسازی واحد های اقامتی قم گفت: نظارت بر واحدهای اقامتی از جمله وظایف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که باید با همکاری جامعه هتل ها و هتل آپارتمان ها استان صورت پذیرد.

او مشکل دیگر واحد اقامتی قم را آموزش و پرورش دانست چرا که با اسکان نوروزی مسافران در مدارس سبب کاهش تعداد مسافران در هتل ها و مراکز اقامتی رسمی شده است.

عماد محمود پور عضو دیگر جامعه هتل ها و هتل آپارتمان های استان قم نیز در این جلسه اخذ عوارض غیر قانونی از هتلداران توسط شهرداری را از معضلات گردشگری قم دانست و توضیح داد: کوشش ها و کوشش های قانونی جامعه هتلداران تاکنون نتیجه بخش نبوده است و جامعه هتلداران را برای بر طرف کردن این مشکل، نیازمند حمایت دستگاه های نظارتی دانست.

در سرانجام این جلسه حمید یزدانی توضیح داد: با پیروی از قانون در صدد برطرف موانع صنعت گردشگری در استان قم خواهیم بود و برای این مهم نیازمند تعامل با دستگاه های اجرایی و همکاری با انجمن های گردشگری برای تقویت صنعت گردشگری هستیم چرا که این امر سبب ایجاد اشتغال پایدار و موجب تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

منبع: میراث آریا

به "گردشگری قم نیازمند اصلاحات تدریجی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری قم نیازمند اصلاحات تدریجی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید