کنسرت موسیقی سنتی ایرانی در ژاپن برگزار گردید

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، پکن- خبرنگاران- در آستانه نوروز 98 و همزمان با نودمین سال شروع روابط رسمی ایران و ژاپن، ویژه برنامه هفته موسیقی سنتی ایرانی در سرزمین آفتاب، با همت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و همکاری اداره کل همکاری های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شروع شد.

کنسرت موسیقی سنتی ایرانی در ژاپن برگزار گردید

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، در اولین برنامه این هفته موسیقی، گروه موسیقی سنتی تنبورنوازان بیستون کرمانشاه با همکاری دانشگاه یوکوهاما، ضمن برگزاری کارگاه آموزشی، به اجرای موسیقی سنتی ایرانی با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه و علاقه مندان ژاپنی پرداخت.

در ابتدای این برنامه دکتر یامازاکی استاد دانشگاه یوکوهاما و ایران شناس ضمن ارائه مطالبی در مورد ایران، پیرامون جشن نوروز مطالبی ارائه کرد.

حسین دیوسالار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن هم ضمن تشکر از همکاری مسئولان و اساتید دانشگاه در هماهنگی برای اجرای این برنامه، به نودمین سال روابط دو کشور بزرگ ایران و ژاپن اشاره نمود و گفت: دو ملت ایران و ژاپن با سابقه تعامل و ارتباطات فرهنگی و کهن، همیشه نسبت به فرهنگ و تمدن یکدیگر علاقه مندی و احترام قایل بوده اند و سال 2019 به عنوان نودمین سال این روابط، زمینه مهم و نقطه عطفی در توسعه این همکاری ها به ویژه در زمینه های فرهنگی است.

وی همچنین به برنامه های هفته موسیقی سنتی ایرانی با حضور گروه تنبور نوازان بیستون کرمانشاه و برنامه های پیش بینی شده در این مناسبت اشاره نمود.

برنامه بعدی، اجرای کارگاه آموزشی و کنسرت موسیقی بود که گروه اعزامی از سوی اداره کل همکاری های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور در صندلی به اجرای موسیقی پرداخت که بسیار مورد استقبال دانشجویان و اساتید نهاده شد.

در این برنامه که حدود دو ساعت به طول انجامید، اعضای گروه با معرفی هر کدام از سازهای تخصصی خود نسبت به تکنوازی آن ساز پرداختند و سپس قطعات زیبایی از موسیقی ایرانی را نواختند.

همچنین در این برنامه، مجله تخصصی ایران به زبان ژاپنی که توسط رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن منتشر شده است به همراه بروشور نودمین سال و معرفی رسانه ها و فضاهای مجازی رایزنی فرهنگی در اختیار شرکت کنندگان نهاده شد.

در خاتمه این برنامه همچنین لوح تقدیر دانشگاه به گروه بیستون اعطا شد.

گروه موسیقی سنتی تنبورنوازان بیستون کرمانشاه متشکل از هنرمندان برجسته کشور شامل بهزاد مرادی، جمشید عزیز خانی، عبدالعارف روستائی و علیرضا صنعتی است.

این گروه از سوی اداره کل همکاری های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و سفارت ایران در ژاپن به این کشور سفر کرده و به اجرای برنامه پرداختند.

اجرای برنامه های متنوع از جمله ویژه برنامه نوروز برای ایرانیان و دانشجویان ایرانی در موزه ملی ژاپن، برپایی برنامه موسیقی و کارگاه آموزشی در دانشگاه یوکوهاما، اجرای کنسرت موسیقی ویژه سفرای مقیم و شخصیت های فرهنگی ژاپنی در محل سفارت کشورمان در ژاپن، برگزاری موسیقی سنتی در شهرداری میناتاکو و ضبط برنامه در رادیو و تلویزیون ملی ژاپن (NHK) از جمله برنامه های این گروه موسیقی در ژاپن بود.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا

به "کنسرت موسیقی سنتی ایرانی در ژاپن برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسرت موسیقی سنتی ایرانی در ژاپن برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید