چه کسانی یاری معیشتی نمی گیرند؟

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 60 میلیون نفری که یاری معیشتی به آنها پرداخت شده بدون آنالیز اطلاعات اقتصادی نبوده و کسانی که دارای ملک بیشتر از 900 میلیون و یک میلیارد تومان یا درآمدهای دیگری هستند یا خودروی بیش از 250 میلیون تومان دارند یا سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته اند، جزو افراد با تمکن اقتصادی به شمار رفته و مشمول دریافت بسته معیشتی نشده اند.

چه کسانی یاری معیشتی نمی گیرند؟

محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی درباره گلایه بعضی از مردم نسبت به عدم دریافت یاری معیشتی دولت، اظهار کرد: دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم درآمد جامعه در گام اول 15 میلیون خانوار شامل 60 میلیون نفر را مشمول سبد معیشتی قرار داد و در سه نوبت این یاری معیشتی را پرداخت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این مبلغ 55 هزار تومان برای خانوارهای تک نفره تا 205 هزار تومان برای خانوارهای چهارنفره و بیشتر است و بدون آنالیز وسع اقتصادی افراد نمی توان سبد معیشتی پرداخت کرد.

شریعتمداری افزود: ما شرایطی فراهم کردیم که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به وسیله کد دستوری #6369* افرادی که خود را مستحق یاری معیشتی می دانند تقاضای خود را ثبت و کد رهگیری دریافت نمایند که با برقراری اینترنت می توانند به راحتی به سامانه مذکور متصل شوند.

حساب بانکی متقاضیان دریافت یاری معیشتی آنالیز می گردد

وی ادامه داد: کسانی که تقاضای خود را به وسیله کد دستوری مذکور ثبت نمایند، درواقع به دولت اجازه آنالیز حساب های بانکی خود را می دهند و اگر شرایط لازم را داشتند و جزو طبقات متوسط و کم درآمد بودند از زمان آغاز طرح حمایتی این مبلغ را دریافت می نمایند و چنانچه مشمول نشوند به آنها تعلق نمی گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کسانی که توان اقتصادی مناسب دارند و با معیارهای موجود مشمول نمی شوند به وسیله پیامک واجد شرایط نبودن آنها اعلام می گردد و بعد از آزمون وسع اقتصادی حذف می شوند.

شریعتمداری درباره اختلال کد دستوری هم گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری خوبی با ما داشته و سه اپراتور تلفن همراه مسئله ای نداشتند. تنها در خصوص یک اپراتور با مشکل فنی روبرو شدیم که خوشبختانه رفع شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "چه کسانی یاری معیشتی نمی گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی یاری معیشتی نمی گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید