ویروس کرونا به وسیله بسته بندی مواد غذایی منتقل می گردد؟

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، احتمال انتقال ویروس به وسیله تماس با بسته بندی مواد غذایی بسیار کم است اما ویروس کرونا می تواند روی سطوح تا مدتی زنده بماند.

ویروس کرونا به وسیله بسته بندی مواد غذایی منتقل می گردد؟

گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ ورزش و تندرستی، فراگیری ویروس کرونا شیوه انجام کارهای روزمره را تغییر داده که یکی از آنها خرید مواد غذایی است. این روزها وقتی افراد برای خرید به سوپرمارکت یا فروشگاه می فرایند، دستکش یک بار مصرف دست می نمایند و ماسک می زنند.

با این حال وقتی یک بسته آرد یا مارکارونی را قفسه برمی دارند، به این فکر می نمایند که قبل از آنها دست چه کسی به این بسته خورده است؟

آیا ممکن است یکی از افرادی که به بسته دست زده است، ناقل ویروس باشد؟

محتمل است ویروس به وسیله بسته بندی منتقل گردد؟

کرونا چند ساعت روی سطوح مختلف زنده می ماند؟

به گفته رئیس موسسه ملی سلامت ایتالیا؛ احتمال انتقال ویروس به وسیله تماس با اشیایی از جمله بسته بندی مواد غذایی بسیار کم است. بنابر اعلام، موسسه فدرال آلمان ارزیابی ریسک کووید-19 به گرما حساس است، بنابراین احتمال انتقال عفونت با گرم کردن یا پختن مواد غذایی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

نتایج مطالعات نشان می دهد کرونا می تواند از چند ساعت تا چند روز روی سطوح مختلف زنده بماند، البته اگر در معرض مواد ضدعفونی نماینده یا پدیده های طبیعی مانند خورشید و باران قرار نگیرد.

تمام آنچه لازم دارید، رعایت بهداشت است!

ویروس کووید-19 با مواد ضدعفونی نماینده با پایه الکلی یا کلر از بین می رود. شستشوی مداوم دست ها و صورت با آب گرم و صابون نیز این ویروس را از بین می برد. بنابراین رعایت بهداشت به شکل معقول تمام چیزی است که برای نجات از این فراگیری جهانی لازم دارید. در کنار رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیط نیز بسیار مهم است.

ضدعفونی کردن محیط خانه بسیار آسان تر از ضدعفونی کردن محیط های عمومی است. بنابراین می توان برای رعایت بهداشت در خانه به صورت سیستماتیک محیط داخلی و هر آنچه از محیط خارجی وارد خانه می گردد را ضدعفونی کرد.

برای رعایت بهداشت در محیط های عمومی توصیه می گردد که از دستکش و ماسک استفاده گردد، فاصله اجتماعی با دیگران رعایت گردد و از تماس دست با صورت جلوگیری گردد. سپس بلافاصله بعد از ورود به خانه دست ها و صورت با آب گرم و صابون شستشو داده گردد. دست ها پر از میکروارگانیسم هایی هستند که به وسیله قطرات هوا یا تماس با اشیا و سطح آلوده روی پوست قرار می گیرند، بنابراین شستشوی مرتب آنها بسیار مهم است.

رعایت بهداشت دست برای جلوگیری از بسیاری عفونت ها مهم است. با این حال نیازی به وسواسی شدن نیست.

رعایت بهداشت دست نباید به فیلم هیدرولیپیدی پوست آن آسیب برساند تا نقش حیاتی آن به عنوان مانعی میان باکتری ها و میکروارگانیسم های موجود روی پوست و داخل بدن حفظ گردد. شستن دست ها در شرایط همه گیری ویروس کرونا بسیار مهم است اما نباید تبدیل به رفتار وسواسی و دیوانه وار گردد چراکه خطربروز عفونت و آماس پوست وجود دارد.

ویروس کرونا چه مدت روی سطوح زنده می ماند؟

نتایج تحقیقات دانشمندان از دانشگاه پرینستون، یو.سی.ال .ای و موسسه ملی سلامت آمریکا نشان می دهد که کووید-19 می تواند تا سه روز روی سطوح پلاستیکی و فلزی، تا 24 ساعت روی مقوا، تا چهار ساعت روی مس، تا سه ساعت روی پارچه و لباس و تا سه روز روی استیل ضدزنگ زنده بماند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز یک میلیون و 700 هزار نفر گذشته است. این ویروس تا به امروز بیش از 102 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیغام/4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ویروس کرونا به وسیله بسته بندی مواد غذایی منتقل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا به وسیله بسته بندی مواد غذایی منتقل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید