وزیر علوم: بنیان علم و فناوری در وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت که بنیان علم و فناوری در وزارت آموزش و پرورش است. کشورهایی که آموزش و پرورش خود را قدر می دانند و بر صدر می نشانند در عرصه های علمی و بین المللی پیشتاز هستند.

وزیر علوم: بنیان علم و فناوری در وزارت آموزش و پرورش است

محمدعلی زلفی گل صبح امروز در مراسم روز ملی پژوهش دانش آموزی که در تالار فرهنگ برگزار گردید، با بیان اینکه شعار امروز پژوهش و فناوری، مدرسه و دانشگاه است، اظهار کرد: بنیان علم و فناوری در وزارت آموزش و پرورش است. کشورهایی که آموزش و پرورش خود را قدر می دانند و بر صدر می نشانند در عرصه های علمی و بین المللی پیشتاز هستند. بنا به گفته رئیس جمهور، هزینه کردن برای آموزش و پرورش بهترین نوع سرمایه گذاری است.

وزیر علوم اضافه کرد: یک معلم و استاد دانشگاه وقتی می خواهد به کلاس درس برود، باید باور داشته باشد که در جمع فرهیختگان حضور می یابد اگر چنین نگاهی داشته باشیم، برنامه ریزی و تدریس معلم و استاد رنگ و بوی دیگری خواهد گرفت.

زلفی گل با بیان اینکه بهترین نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور، منابع انسانی است که در دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم رشد پیدا می نمایند، تاکید نمود: اگر برنامه ریزی منسجم و علم بنیان داشته باشیم، آینده کشور را حتما تضمین می کنیم. باید تصمیمات برمبنای علم و پژوهش باشد. باید به مطالعات تطبیقی ملی و فراملی توجه کنیم و از تجربیات خوب جوامع دیگر استفاده و آن را بومی کنیم.

وی ادامه داد: وقتی کتب درسی و شیوه تدریس را در ابعاد ملی و فراملی آنالیز می کنیم، در می یابیم معلمی که عاشق کلاس خود است و با شیوه آموزش پژوهش محور عمل می نماید، دانش آموزانش در آینده جزو بهترین های کشور می شوند. امروزه آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور در دستور کار متولیان آموزش و پرورش کشورهای دیگر است. اگر می خواهیم آموزش معلمان ما پژوهش محور باشد، ما باید آموزش معلمان را جدی بگیریم.

وزیر علوم ادامه داد: یکی از مسائل در کشور این است که معلمی و استادی دانشگاه را یک تخصص نمی دانیم، در صورتی که معلمی هم یک تخصص است و با آموزش میسر می گردد. باید برای این امر شیوه نامه داشته باشیم و به معلمان آموزش دهیم. در این صورت می تواند به خوبی به دانش آموزانش نیز آموزش دهد.

زلفی گل با اشاره به اینکه آموزش پژوهش محور شیوه و روش خاص خودش را دارد، تاکید نمود: اگر بخواهیم به افتخارات گذشته خودمان بازگردیم، باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم. هر زمان معلمان را قدر دانستیم و بر صدر نشاندیم، مطمئن باشیم که راستا کشور، راستا درستی است. هر زمان آرزوی نخبگان این بود که معلم شوند، نشان می دهد راستا ما درست است و امیدوارم مسئولان این نکات را در برنامه ریزی های خود مدنظر قرار دهند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر علوم: بنیان علم و فناوری در وزارت آموزش و پرورش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر علوم: بنیان علم و فناوری در وزارت آموزش و پرورش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید