واکنش سفیر پاکستان به شایعه توقف پروژه خط لوله صلح

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، سفیر پاکستان در ایران شایعات مربوط به توقف کامل پروژه واردات گاز از ایران موسوم به خط لوله صلح را تکذیب کرد.

واکنش سفیر پاکستان به شایعه توقف پروژه خط لوله صلح

به گزارش خبرنگار وبلاگ ورزش و تندرستی در اسلام آباد، رفعت مسعود سفیر پاکستان در ایران شایعات مربوط به توقف کامل پروژه واردات گاز از ایران موسوم به خط لوله صلح را تکذیب کرد.

وی اضافه کرد: تعطیلی این پروژه شایعه ای بی اساس است که توسط رسانه های عربی به آن دامن زده می گردد.

مسعود تأکید کرد: پاکستان و ایران به خوبی می دانند که بعضی کشورها خواستار تخریب روابط خوب بین دو کشور هستند بنابراین چنین اخباری را منتشر می نمایند.

وی اضافه کرد: خبری که به نقل از صولت رئیس شرکت ملی گاز پاکستان مبنی بر توقف پروژه واردات گاز ایران به دلیل تحریم ها منتشر شده سناریوی رسانه های عربی است و هیچ ویدئویی از آن وجود ندارد.

این خبر در حالی منتشر می گردد که عمران خان نخست وزیر پاکستان از مسئولین بخش انرژی کابینه خود خواست با ارسال نامه به اتحادیه اروپا و آمریکا موضع قطعی آن ها درباره دریافت گاز از ایران را معین نمایند.

خط لوله صلح نام خط لوله گاز صادراتی ایران به هند و پاکستان است که براساس تفاهم های اجرا شده، ایران متعهد است که تا مدت 25 سال، گاز خود را با قیمت توافقی به هند و پاکستان بفروشد. این جهت مالی ترین روش تأمین انرژی شبه قاره هند می باشد.

طول این خط لوله 2700 کیلومتر است و قرار است گاز صادراتی ایران را از جهت پاکستان به هند منتقل کند.

با تکمیل این طرح، روزانه 150 میلیون متر مکعب گاز ایران به هند و پاکستان صادر می گردد که 90 میلیون متر مکعب آن برای هند و 60 میلیون متر مکعب آن برای پاکستان در نظر گرفته شده است.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "واکنش سفیر پاکستان به شایعه توقف پروژه خط لوله صلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سفیر پاکستان به شایعه توقف پروژه خط لوله صلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید