هشدار به مسافرانی که از چهار جهت کشور به یزد می آیند

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد خواب آلودگی و خستگی را مهمترین عامل حوادث و تصادفات جاده ای بیان کرد.

هشدار به مسافرانی که از چهار جهت کشور به یزد می آیند

علی علیخانی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ ورزش و تندرستی با اشاره به اهمیت ایمنی در زمینه حمل و نقل جاده ای، اظهار کرد: ایمنی در جاده به اندازه ای اهمیت دارد که یک روز را به همین عنوان نامگذاری نموده اند لذا تمام کوشش راهداری برای مقابله با اقداماتی است که کاهش تلفات و تصادفات جاده ای را در بردارد و علاوه بر کاستن حجم تصادفات، از شدت آن ها نیز بکاهد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل، توضیح داد: نقاط حادثه خیز برای رانندگانی که از محورهای مواصلاتی استفاده می نمایند، شناسایی شده و توقف گاه های موقتی نیز به منظور برطرف خستگی رانندگان ایجاد شده است.

این مسئول اضافه نمود: نصب تابلوها و علائم جاده ای، خط کشی ها و حصارهای ایمنی در کنار جاده ها، خط کشی های نقطه ای و کنترل فنی رانندگان از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

علیخانی، کسب رتبه اول در زمینه کاهش تلفات جاده ای در 10 ماه سال 97 را از مهمترین دستاوردهای این اداره کل برشمرد و توضیح داد: این صندلی در 11 ماه سال گذشته نیز با اختلاف 0.3 درصد به صندلی دوم رسید که این صندلی نیز حائز اهمیت است.

وی، کاهش 50 درصدی حوادث جاده ای نوروز را از دیگر دستاوردهای این دستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان و بیان نمود: کوشش های شبانه روزی اداره کل راهداری و پلیس راه منجر به کاهش چشمگیر حوادث جاده ای در نوروز سال جاری در مدت زمانی 25 اسفند تا 17 فروردین ماه شد.

این مسئول، مهمترین عامل بروز حوادث و تصادفات جاده ای در یزد را خواب آلودگی رانندگان خواند و گفت: طبق آنالیز های صورت گرفته، مهمترین عامل انحراف از جاده و تصادفات جاده ای، خواب آلودگی و خستگی رانندگان است و این مسئله در مسافرانی که از چهار جهت کشور به یزد می آیند، بیشتر است چرا که یزد در مرکز کشور و با فاصله زیادی از این مراکز قرار گرفته و احتمال خستگی رانندگی در آن بیشتر است.

علیخانی ادامه داد: مهمترین لازمه مقابله با این حوادث مقابله با خستگی و خواب آلودگی است که رانندگان می توانند به همین منظور از استراحت گاه های موقت جاده ای، پارکینگ ها و مجتمع های بین راهی استفاده نمایند البته توجه به هشدارهای پلیس راهداری و مسئولان راه نیز از دیگر عوامل مهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هشدار به مسافرانی که از چهار جهت کشور به یزد می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به مسافرانی که از چهار جهت کشور به یزد می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید