هیچ مرزی را قبول نمی کنیم

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری تأکید کرد: فدراسیون جهانی هیچ مرزی را قبول نمی کند و ما همه کار می کنیم که تبعیض ها را از بین ببریم.

هیچ مرزی را قبول نمی کنیم

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، فلیسیتاس رسینگ در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در تهران ضمن دادن این تذکر که راهنما توراپراتور نیست و نباید آن را این گونه ترجمه کرد، گفت: ما راهنمای گردشگری هستیم.

او همچنین خطاب به دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی که 2017 را سال توسعه پایدار گردشگری نامیده است، گفت: بی خودی آب را هدر ندهید و حوله های هتل ها را عوض نکنید؛ اجازه دهید راهنمای بومی بیشتر از گردشگری سود ببرد. با این کارها توسعه پایدار اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: ما دوستانی از سراسر جهان داریم که همه کار می کنیم که تبعیض ها را از بین ببریم و سعی می کنیم از نظر دانش همگرایی داشته باشیم. چیزی بهتر از این نیست که هدایت کاردان داشته باشیم. ما کوشش می کنیم آدم ها را در سفر درست هدایت کنیم.

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، آرش نورآقایی، رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران نیز که سخنانش را به زبان انگلیسی و با شعار این کنوانسیون شروع کرد، به کوشش های انجام شده برای کسب این میزبانی اشاره نمود و اضافه کرد: دو سال پیش فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری میزبانی هفدهمین کنوانسیون را به ایران واگذار کرد و در این دو سال ما داوطلبانه خیلی سخت کار کردیم، البته دولت و مخصوصا سازمان میراث فرهنگی و گرشگری خیلی حمایت کرد.

وی ادامه داد: امروز 320 چهره گشاده از 44 ملیت در کنارمان در ایران حضور دارند تا داستان کشور ما را بیاموزند و آن را برای دیگران بازگو نمایند. در افسانه ایران باستان پهلوانی به نام آرش وجود دارد که تیری را پرتاب می نماید تا مرزهای این سرزمین را معین کند، اما ما امروز هیچ رقیب و هیچ مرزی نداریم، ما راهنماها سفیران صلح هستیم که به عنوان تیر عمل می کنیم تا این پیام را به دیگران بفرستیم.

او تأکید کرد: مسئولیت ما ایجاد تفاهم فرهنگی به وسیله گردشگری و ایجاد زیرساخت است. همه ما آماده هستیم چیزهای بیشتری را در اختیار راهنمایانی که امروز در ایران حضور دارند قرار دهیم، نه تنها در کنوانسیون بلکه پس از آن.

نورآقایی همچنین گفت: این کنوانسیون فرصتی است که هموطنان مان را با این حرفه بیشتر آشنا کنیم.

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی در ادامه این اجلاس پروفسور جعفری درباره نقش راهنمایان گردشگری سخن گفت و بعدازظهر امروز (شنبه) نیز قرار است مراسم معین میزبان دوسال آینده کنوانسیون با حضور کاندیداها برگزار گردد. این راهنمایان گردشگری پس از گشت چند روزه در تهران به کاشان، اصفهان، یزد و شیراز سفر خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هیچ مرزی را قبول نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مرزی را قبول نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید