نمایشگاه دستاوردهای پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی شیراز افتتاح شد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، نمایشگاه دستاوردهای پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی شیراز و پروژه بین المللی طرح حفاظت شهری یکپارچه مرکز تاریخی شیراز با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و مدیر کل میراث فرهنگی فارس افتتاح شد.

نمایشگاه دستاوردهای پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی شیراز افتتاح شد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، حسین عباسی مهر، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی شیراز گفت: طرح حفاظت شهری یکپارچه مرکز تاریخی شیراز با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی شیراز و با راهنمایی هیئت متخصصی از ایتالیا با سابقه انجام طرحهای مشابه در سطح بین الملل و توسط مهندسین و کارشناسان داخلی و بومی در حال اجرا بوده است.

او اضافه نمود: به همین دلیل مطالعات مستند نگاری و تحلیل های کالبدی، تاریخی و اجتماعی بر روی پلاک ها و همچنین معابر و فضاهای باز شهری و شناخت و تحلیل تیپولوژی گونه های مسکن بر روی بیش از 12000 پلاک بافت تاریخی شیراز انجام شده و هم اکنون طراحی پایلوت بر یکی از محله های اصلی محدوده بافت تاریخی شیراز در حال اجرا و ارائه است.

عباسی مهر اضافه نمود: نتایج حاصله از این طرح بعنوان جایگزین طرح تفصیلی بافت تاریخی شیراز مد نظر قرار خواهد گرفت. گفتنی است مطالعه بافتهای تاریخی در چنین سطح وسیع که کلیه بناهای موجود در بافت را مطابق استانداردهای بین المللی روز جهان مورد آنالیز و مطالعه قرار دهد برای اولین بار در کشور انجام شده است و میتواند الگویی برای انجام طرح حفاظت شهری در سایر شهرهای تاریخی کشور نیز مد نظر قرار گیرد.

نمایشگاه مذکور به مناسبت هفته میراث فرهنگی به مدت یک هفته در محل پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی شیراز و در تالار زیبا و منحصر به فرد خانه تاریخی نصیرالملک برای بازدید عموم علاقمندان و متخصصان دایر است.

منبع: میراث آریا

به "نمایشگاه دستاوردهای پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی شیراز افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه دستاوردهای پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی شیراز افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید