موسیقی تربت جام یکی از نوازندگان چیره دستش را از دست داد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت استاد دلدار رسول زاده نوازنده و خواننده نامی تربت جام، پیغام تسلیتی را منتشر کرد.

موسیقی تربت جام یکی از نوازندگان چیره دستش را از دست داد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، دلدار رسول زاده (نوازنده و خواننده نامی تربت جام)، درگذشت. این هنرمند موسیقی مقامی خراسان علاوه بر نوازندگی دوتار به خوانندگی هم اشتغال داشت.

دلدار رسول زاده، متولد روستای پیروحش در 90 کیلومتری شمال شرق شهرستان تربت جام و 30 کیلومتری شمال شهر مرزی صالح آباد بود. شغل اصلی او کشاورزی بود و به همین دلیل کمتر در مجامع شهری به ارائه هنر می پرداخت اما در صورت حضور در جمعی همگان مسحور هنر وی می شدند.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی مدتی از زندگی خود را ساکن مشهد بود و در این دوران از فعالان مسجد جامع النبی شهرک شهید باهنر محسوب می شد.

در پیغام محمد اله کمک برای استاد دلدار رسول زاده آمده است:

موسیقی مقامی تربت جام، یکی از پیشکسوتان چیره دست خود را در عرصه نواهای محلی و نوازندگی کهن ساز دوتار از دست داد.

استاد دلدار رسول زاده، هنرمندی است که علاوه بر مهارت زیاد در شناخت و اجرای مقامات اصیل و هویت بخش خراسان، هنر خود را برای گسترش مفاهیم آیینی فرهنگ مردم آن منطقه وقف نموده بود.

استاد رسول زاده از مفاخر موسیقی نواحی ایران است که چند دهه با اخلاص برای هنر و موسیقی بومی این منطقه خدمت کرد.

فقدان این هنرمند ارزشمند و تأثیرگذار را به خانواده گرامی شان ، هنرمندان و دوستداران موسیقی تسلیت می گویم و علو درجات را از درگاه خداوند متعال برای هنرمند زنده یاد خواستارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "موسیقی تربت جام یکی از نوازندگان چیره دستش را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسیقی تربت جام یکی از نوازندگان چیره دستش را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید