لایروبی 250 هکتار از آب بندان های صومعه سرا

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، خبرنگاران/گیلان مدیر جهادکشاورزی شهرستان صومعه سرا از آغاز لایروبی 250 هکتار از آب بندان های این شهرستان خبر داد و گفت: صومعه سرا 750 هکتار آب بندان دارد.

لایروبی 250 هکتار از آب بندان های صومعه سرا

احمد پادیاب درگفت وگو با وبلاگ ورزش و تندرستی، از آغاز لایروبی 250 هکتار از آب بندان های شهرستان صومعه سرا خبر داد و اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا در مجموع دارای 750 هکتار آب بندان در قالب 220 پهنه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون لایروبی، بازسازی و دیواره سازی آب بندان روستای شارم در بخش مرکزی در حال اجراست، اضافه نمود: اعتبار اجرای این طرح از منابع ملی و منابع استانی تامین شده که عملیات اجرای روستاهای دیگر شهرستان نیز طی روزهای آینده آغاز می شود.

مدیر جهادکشاورزی صومعه سرا از اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی 250 هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان خبر داد و گفت: برای تجهیز این مقدار از سطح اراضی شالیکاری 15 میلیارد ریال از محل منابع ملی تخصیص یافته که در روستاهای میانده، آقامحله بهمبر و گوراب زرمیخ اجرا می شود.

پادیاب با بیان اینکه اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی اراضی شالیکاری امکان ورود ماشین آلات کشاورزی را به داخل مزرعه فراهم می کند، گفت: تا به امروز 14 هزار هکتار از اراضی شالیکاری شهرستان صومعه سرا تجهیز و یکپارچه سازی شده است.

وی با اشاره به تولید 30 تن عسل تولد زنبورداران صومعه سرایی طی سال جاری، شرح داد: این مقدار تولید 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که به ارزش اقتصادی دو میلیارد و 100 میلیون تومان است.

مدیر جهادکشاورزی صومعه سرا از اجرای شخم زمستانه در 35 درصد از اراضی شالیکاری شهرستان خبر داد و متذکر شد: شخم زمستانه یکی از مهمترین راه های مقابله با بیماری ها و آفات مزارع است که علاوه بر آن در حفظ رطوبت خاک و جلوگیری از رشد علف های هرز نقش مهمی ایفا می کند.

وی همچنین از توزیع 250 تن کود شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: نیاز شهرستان 8000 تن کود است.

پادیاب با بیان اینکه از آغاز سال جاری تا به امروز 800 میلیون تومان تسهیلات به دامداران شهرستان صومعه سرا پرداخت کرده ایم، یادآور شد: هم اکنون دامداران این شهرستان 18 هزار راس دام سنگین و سبک اعم از گوسفند و بز و بیش از 1200 راس گاومیش را نیز به صورت سنتی پرورش می دهند.

وی همچنین از پرداخت دو میلیارد تومان تسهیلات به دامداران سنتی شهرستان صومعه سرا طی سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته نیز یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به این دامداران پرداخت کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لایروبی 250 هکتار از آب بندان های صومعه سرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی 250 هکتار از آب بندان های صومعه سرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید