عجیب ترین مسروقه های دنیا

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، وبسایت تابناک باتو: هیچکس دوست ندارد مورد سرقت واقع گردد و احساس همه ما در مواجهه با سارقین مشترک است. سارق ها همه چیز می سارقند، اما شاید بتوان عجیب ترین چیز هایی که به سرقت برده باشند را در فهرست زیر پیدا کرد.

عجیب ترین مسروقه های دنیا

سقف کلیسا ها

بسیاری از مردم به سقف خانه ها توجهی نمی نمایند، مگر وقتی که آب باران از سقف نشت کند و پس از آن سقف خانه را ترمیم می نمایند. اما در صورتی که سقف خانه به سرقت برود آنگاه چه خواهید کرد؟! آیا می دانستید یکی از عجیب ترین چیز هایی که به سرقت رفته سقف ساختمان ها به خصوص کلیساهاست؟!

بسیاری از کلیسا ها سقف هایی ساخته شده از مقادیر زیادی سُرب دارند، همه ما می دانیم وقتی سرب به عنوان ضایعات فروخته گردد ارزش بالایی پیدا می نماید و شاید به همین دلیل است که بخشی و یا همه سقف های سربی کلیسا دزدیده می شوند. سقف سربی یک کلیسا در (بدفوردشایر) انگلستان توسط دزد ها به سرقت رفت. حجم سرب این ساختمان 20 تُن بود و اگر پرسیده گردد که چگونه ممکن است یک نفر هزاران کیلوگرم سرب را از کلیسایی متعلق به قرن چهاردهم بدزدد بدون این که پلیس ردی از دزدان پیدا کند، پاسخی برای آن وجود ندارد.

مثل همین اتفاق برای کلیسای قرن شانزدهمی در (سوفولک) شرق انگلستان رخ داد که ضرر دو برابر بود. زیرا با دزدیده شدن سقف کلیسا، باران دو میلیون دلار به فضای داخلی کلیسا خسارت وارد کرد. البته سرب تنها چیزی نیست که طمع دزد ها را برمی انگیزد؛ چندی پیش هم بیش از 150 متر مربع از سقف مسی کلیسایی در لیورپول هم به سرقت رفت. چهار کلیسا در لیسترشیر نیز در طول مدت چندماه مورد سرقت قرار گرفتند.

سرقت کل ساختمان و خانه ها

شاید جالب باشد که بدانید در روسیه یک کلیسا به طور یکجا به سرقت رفت. البته سرقت ساختمان از بیخ و بن بیش از یکبار رخ داده است. برای مثال چند دزد انگلیسی با لباس مبدّل کارگری در روز روشن خانه ای را آجر به آجر به سرقت می بردند. آن ها هر جزئی از خانه را به تفکیک و جداگانه مورد سرقت قرار می دادند. انگار کارگرانی مشغول به کار بودند. حتی ساعتی هم استراحت کردند و غذا خوردند. همسایه هایِ از همه جا بی خبر هم آن ها را برای جمع کردن سنگ ها و کاشی های گم شده سقف یاری کردند. هیچ کدام از همسایه ها از یاری به مردانی که لباس کارگری پوشیده بودند دریغ نمی کرد تا این که صاحبخانه واقعی در طول فعالیت کارگران قلابی از راه سر می رسد و به پلیس خبر می دهد.

به همین ترتیب در ایالت (اورگان) یک خانه کامل محو شد. صاحبخانه به تعطیلات رفته بود و وقتی برگشت هر چه نگاه کرد خانه اش را ندید. یک خانه سوله ای هم در تگزاس چنین سرنوشتی داشت و دزدیده شد.

زنبور عسل

ممکن است در زندگیتان از زنبور ها متنفر بوده و یا احساسی نسبت به آن ها نداشته باشید، تا وقتی که بدانید زنبور ها در حال انقراضند. بعد با خود فکر می کنید: خُب حالا که زنبور ها دارند منقرض می شوند، من آن ها را دوست دارم، مراقب زنبور ها باشید! اما وقتی بدانید که زنبور های عسل مثل خیلی موجودات و اشیای دیگر قابل سرقت هستند دلتان به حال آن ها خواهد سوخت.

در کالیفرنیا درختان بادام زیادی وجود دارد. این درختان برای گرده افشانی به زنبور ها نیاز دارند. به همین خاطر کشاورز ها هر سال از سراسر این کشور تعداد زیادی زنبور وارد می نمایند. در واقع 2.5 میلیون کلونی زنبور ها هر سال به کالیفرنیا می آیند تا چند هفته گرده افشانی شکوفه های بادام را انجام دهند. در ژانویه سال 2017 میلادی، 488 جعبه کندوی عسل در صبح یکی از روز ها غیبش زد. این یعنی 50 میلیون زنبور در یک چشم بر هم زدنی گم شدند. بی شک دزد ها با تجهیزات کامل از جمله کامیون تک محور و لیفتراک عملیات سرقت را پیش برده بودند.

دزد ها عملیات مشابهی با سرقت 700 جعبه با قیمتی معادل دو میلیون دلار را هم انجام داده بودند. پلیس پس از چندماه مردی به نام (پاول تورتینو) را دستگیر کرد که انبار قدیمی او پر از جعبه های زنبور عسل بود. او قصد داشت با زدن علامت تجاری خاص خود جعبه ها را صادر کند. تقسیم کندو ها و تفکیک آن ها با اهمال اجرا شده بود با این حال خیلی از کندو ها هنوز سر جایشان بودند.

سرقت مزرعه انگور

سرقت یک تاکستان به طور کامل شاید بعید و دور از ذهن به نظر رسد. دزدان در آلمان 1500 کیلوگرم انگور را به سرقت بردند. آن ها با ابزار های حرفه ای چیدن، این حجم از انگور را دزدیدند. این باغ انگور در کنار یک پارکینگ بود، اما چون دزد ها با تجهیزات کامل بودند کسی به آن ها شک نکرد.

در فرانسه دزد ها 30 تن انگور را در یک شب و 7 تن را در شبی دیگر به سرقت بردند. در ایالت ویرجینیا 2.5 تن انگور به سرقت برده شد. صاحب مزرعه می گفت: 6 تا 8 تن حدود 6 ساعت باید کار نمایند تا بتوانند یک دور محصول را بچینند. شش محصول در یک شب از او به سرقت رفته بود، یعنی اینکه عملیات دزدی خیلی جدّی بوده است.

سرقت جاده

دزد های انگلیسی پنج هزار سنگ را از جاده ای سنگ فرش شده به طول 18 متر به سرقت بردند. بنا به گزارش رادیو انگلیس ارزش هر سنگ 10 پوند بوده است؛ بنابراین جاده به سرقت رفته 65000 دلار برای دزد ها ارزش داشته است. در یکی از شهر های چین 800 متر جاده بتونی در یک شب به سرقت رفت. دزد با همکاری یک گروه توانسته بود آن را حفر نموده و به راحتی با خود ببرد. یک جاده روسی در فرآیند سرقتی از سال 2014 تا 2015 به سرقت رفت و بدین ترتیب 60 کیلومتر از یک جاده بتونی محو شد. دزد ها بتون ها را می شکستند و به قطعات کوچکی تبدیل نموده و با خود می بردند و تنها چیزی که پشت سرشان به جای گذاشتند یک جاده خاکی بود.

منبع: برترین ها

به "عجیب ترین مسروقه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین مسروقه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید