طرح پرداخت بر مبنای عملکرد موجب ارتقاءکیفیت خدمات پستی می گردد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: اجرای طرح پرداخت بر مبنای عملکرد (PFP) ارتقاء کیفیت خدمات پستی و افزایش انگیزه موزعین برای خدمات رسانی را به همراه دارد.

طرح پرداخت بر مبنای عملکرد موجب ارتقاءکیفیت خدمات پستی می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از شرکت ملی پست ، بهزاد اقبال خواه عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: اجرای طرح پرداخت بر مبنای عملکرد (PFP) ارتقاءکیفیت خدمات پستی و افزایش انگیزه موزعین برای خدمات رسانی مطلوب تر را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح عملکرد موزعین به ازای مکان های مراجعه شده به منظور توزیع مرسولات به عنوان معیار سنجش مد نظر قرار گرفته است، اضافه نمود: این عملکرد در قالب ضرایب ریالی متفاوت برای پاکت، بسته های زیر دو کیلوگرم و بالای دو کیلوگرم محاسبه می گردد.

اقبال خواه توضیح داد: در این طرح سقف پرداختی برای محاسبه عملکرد همکاران فعال در بخش توزیع در نظر گرفته نشده که این موضوع می تواند زمینه لازم حضور همکاران در ساعات غیر اداری به منظور توزیع بیشتر مرسولات و بهره مندی از مزایای آن را فراهم آورد.

وی ادامه داد: از مزایای این طرح می توان به کاهش هزینه های مرتبط با توزیع مرسولات به صورت دانه شمار امانت، تمرکز برسیاست اصولی درون سپاری توزیع، افزایش درآمد همکاران بخش توزیع و بهبود کیفیت فرآیند توزیع اشاره نمود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست توضیح داد: از آنجاییکه تناسب میان پرداختی کارکنان و میزان و کیفیت فعالیت های انجام شده توسط آنان به عنوان یک راهبرد در بسیاری از کسب و کارها جهت برقراری نظام پرداخت عدالت محور در نظر گرفته شده است، شرکت ملی پست نیز با آنالیز های کارشناسی و دریافت نظرات متخصصان این حوزه، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، اجرای طرح پرداخت بر مبنای عملکرد موزعین را در استان های تهران و کرمان شروع کرد.

وی گفت: بازخوردهای مثبتی که از اجرای طرح در خاتمه اردیبهشت ماه به دست آمد، موجب شد این طرح از ابتدای خرداد ماه در مراکز استان ها اجرا گردد و از تیرماه نیز در تمامی واحدهای توزیع کشور اجرایی خواهد شد.

اقبال خواه با اشاره به اینکه براساس استاندارهای جهانی، ارتباط عملکرد با کیفیت خدمات ارائه شده می بایست به عنوان معیاری در محاسبه عملکردها مد نظر قرار گیرد، اضافه نمود: این موضوع در طرح pfp نیز لحاظ شده و چهار شاخص کیفی درصد توزیع پیروز مرسولات هر نامه رسان، درصد توزیع به موقع هر نامه رسان، درصد رضایت مشتریان و درصد رضایت مدیریتی به عنوان عوامل موثر بر عملکرد و مبلغ محاسبه شده هر نامه رسان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "طرح پرداخت بر مبنای عملکرد موجب ارتقاءکیفیت خدمات پستی می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرح پرداخت بر مبنای عملکرد موجب ارتقاءکیفیت خدمات پستی می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پرداخت بر مبنای عملکرد موجب ارتقاءکیفیت خدمات پستی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید