شفافیت باید در قوه مجریه و قضائیه هم وجود داشته باشد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از افراد امروز در پس رأی های مخفی خود موج سواری می نمایند، باید این موج سواری ها را از بین ببریم و انسان های صریح و روشن را به مجلس بفرستیم.

شفافیت باید در قوه مجریه و قضائیه هم وجود داشته باشد

هاجر چنارانی در گفت وگو با وبلاگ ورزش و تندرستی، در مورد تاثیر طرح شفافیت آرای نمایندگان بر عملکرد آن ها، اظهار کرد: مساله ای که در مجلس مطرح شد، طرح آقای ذوالنور و طرحی دوفوریتی بود، یعنی طرحی که بلافاصله و فوری در مجلس به رأی گذاشته گردد. اینگونه نبود که نمایندگان به شفافیت رأی نداده باشند، بلکه نماینده ها به یک فوریتی بودن آن رأی دادند و هفته آینده یا دو هفته دیگر در دستور کار قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: طرح فوریتی در مورد مباحثی در کشور است که الزام و اجبار دارد سریع وارد صحن گردد. منظور نمایندگان از رأی این بود که در حال حاضر چندان فوریتی ندارد و آن را یک ماه آینده مطرح می کنیم زیرا وقتی فوریت مطرح می گردد، طرح باید ظرف دو، سه روز در صحن مطرح گردد. زمان زیادی روی آن کار کردیم و در دستور کار مجلس قرار داشت اما متاسفانه ما توقع نداشتیم بعضی این موضوع را تا این حد رسانه ای نمایند.

چنارانی با بیان اینکه اگر قرار است شفافیت باشد، تنها در مجلس نیست، بلکه باید همه جا شفافیت وجود داشته باشد، عنوان نمود: متاسفانه اکنون زمانی شده که هر کس به هر میزان که می تواند مجلس را تخریب می نماید، در صورتی که این مجلس برگرفته از بدنه مردم است. ما همان کسانی را تخریب می کنیم که عقاید اکثریت مردم منطقه بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران چقدر شفافیت دارد؟ شفافیت تنها متعلق به قوه مقننه نیست، باید در قوه قضاییه و مجریه نیز وجود داشته باشد. همه باید شفافیت داشته باشند. آنچه اکنون در حال از بین بردن جامعه ما بوده این است که ما به گونه ای حرف زده و به گونه دیگری عمل می کنیم. در هر قسمت انسان هایی وجود دارند که معین نیست چه رنگی هستند و قرار است چه کاری انجام دهند. ما در مجلس صد در صد آرا و نظرات خود را اعلام کردیم. این طرح می تواند در آینده کشور را در پیشبرد بسیاری از اهداف خود یاری کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم باید بدانند نماینده آن ها در شورای شهر و روستا، مجلس و رئیس جمهور و کسی که به او رأی می دهد چه نظراتی دارد. بسیاری از افراد امروز در پس رأی های مخفی خود موج سواری می نمایند، باید این موج سواری ها را از بین ببریم و انسان های صریح و روشن را به مجلس بفرستیم.

وی اعلام نمود: متاسفانه اکنون در مجلس موج خاکستری داریم که موج سواری می نمایند. ممکن است رأیی را اعلام نمایند اما نتیجه دیگری از صندوق بیرون می آید. گاهی در جمعی حاضر می شوند و اگر آن جمع موافق با این رأی باشند، بیان می نمایند رأی موافق دادم و اگر آن جمع مخالف باشد، می گویند رأی من مخالف بوده است. این طرح باعث می گردد بسیاری از افراد نتوانند موج سواری نمایند و حتی برای شوراهای روستا و شهر نیز مناسب است.

چنارانی با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که نظارت و ایده های همه شفاف باشد، توضیح داد: ممکن است مشکلاتی نیز در جامعه ایجاد کند زیرا تا امروز بسیاری از افراد موج سواری کردند و بر گرده های مردم سوار شدند اما عملا کار دیگری کردند. اینکه امروز یک باره بخواهد با این قصه مبارزه گردد، فشاری خواهد داشت اما نگرش بسیار خوبی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد تاثیر طرح شفافیت آرای نمایندگان بر حضور پررنگ تر مردم در انتخابات، اعلام کرد: قطعا تاثیرات بسیار زیادی روی حضور مردم دارد، هرچند زمان خیلی کوتاه است. در گردنه های حساس انقلاب این رأی های مردم بسیار تاثیرگذار خواهد بود زیرا آن چیزی که مهم بوده این است که این رأی ها در تاریخ ثبت شده و بعدها آیندگان آن ها را خواهند دید.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورهای توسعه یافته جهان به طور مثال انگلستان، در مجلس موافق یا مخالف حرکت می نمایند و می نشینند، بنابراین رأی کاملا مشاهده می گردد، اما چرا ایران در حال حرکت به سمتی است و هر روز سیستم هایی را وارد می نماید که دیده نگردد و همه چیز مخفی باشد، بالاخره همه چیز باید از جمله بودجه، رأی و تمام اقدامات کشور باید آشکار باشد، اما نه تنها برای قوه مقننه بلکه برای سه قوه.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شفافیت باید در قوه مجریه و قضائیه هم وجود داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفافیت باید در قوه مجریه و قضائیه هم وجود داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید