رئیس جمهور اوکراین: اطرافیان پوتین مانع دیدارمان هستند

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت، او برای دیدار چهره به چهره و حضوری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آمادگی دارد.

رئیس جمهور اوکراین: اطرافیان پوتین مانع دیدارمان هستند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزش و تندرستی، رئیس جمهور اوکراین به رغم تداوم تنش ها در روابط کی یف و مسکو برای ملاقات با ولادیمیر پوتین اعلام آمادگی کرد.

بنا بر گزارش رسانه های روسیه، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد، برای ملاقات چهره به چهره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آمادگی دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، زلنسکی در یک کنفرانس خبری در کی یف مرکز اوکراین درباره ملاقات حضوری با همتای روس خود گفت: ما آماده این نوع ملاقات هستیم و من معتقدم که ملاقات با رئیس جمهور روسیه کار درستی است ... ما می توانیم یک مکالمه حضوری بسیار عمیق داشته باشیم.

رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد که اطرافیان پوتین نمی خواهند آنها به صورت شخصی با یکدیگر ملاقات کنند زیرا می ترسند که این ملاقات، نتیجه ای غیر منتظره به بار آورد.

وی البته اعلام کرد که انتظار دارد ملاقات بین روسای جمهور اوکراین و روسیه، ملاقاتی ثمربخش باشد.

ولودیمیر زلسنکی درباره احتمال ملاقات سران چهار کشور اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان تاکید کرد که او در اصول، مسئله ای با انجام این ملاقات ندارد.

وی به ادامه درگیری ها در منطقه ها شرقی اوکراین و اختلاف کی یف با مسکو بر سر الحاق منطقه شبه جزیره کریمه اشاره کرد.

رئیس جمهور اوکراین گفت: من فکر می کنم که هرگونه ملاقات در این سطح به اوکراین در رسیدگی به فاجعه دون باس و مساله کریمه کمک می کند. من اطمینان دارم که اگر اوکراین با عدم طرح برخی مسائل موافقت کند می توان این جلسه را پیش برد اما ما هنوز نمی توانیم از عهده این اقدام برآییم.

تنش ها در روابط روسیه و اوکراین از سال 2014 و در پی اعتراضات در کی یف که با حمایت علنی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به سرنگونی ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور وقت اوکراین منجر شد و در پی آن یک دولت غربگرا در اوکراین شروع به کار کرد، شروع شد.

در پی این تحولات، منطقه ها شرق اوکراین (دون باس) به صحنه درگیری ها بین حامیان روسیه و ارتش اوکراین بدل شد.

در همین بین، در شبه جزیره کریمه همه پرسی برگزار شد و در نتیجه آن، این منطقه به فدراسیون روسیه ملحق شد.

اوکراین و کشورهای غربی بارها الحاق کریمه به روسیه را غیرقانونی و اشغالگری خوانده اند اما مسکو این الحاق و همه پرسی را کاملا قانونی خوانده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "رئیس جمهور اوکراین: اطرافیان پوتین مانع دیدارمان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور اوکراین: اطرافیان پوتین مانع دیدارمان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید