خبرنگاران کلنگ ساخت مدرسه عشایری در فیروزآباد فارس به زمین زده شد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، شیراز- خبرنگاران- کلنگ ساخت مدرسه عشایری در آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی در روستای بابانجم شهرستان فیروزآباد به زمین زده شد.

خبرنگاران کلنگ ساخت مدرسه عشایری در فیروزآباد فارس به زمین زده شد

بنا بر گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان فیروزآباد، این آیین با حضور فرماندار، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، مدیر آموزش و پرورش عشایری استان فارس و شمار دیگری از مسئولان برگزار گردید.

فرماندار فیروزآباد در سخنانی در این آیین گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت بیش از هزار و 500 مترمربع، زیربنای 380 مترمربع و با اعتباری افزون بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان احداث می گردد.

حسین آرگیو اضافه نمود: ساخت مدرسه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با هدف ارتقای سطح علمی و آموزشی فرزندان روستایی صورت می گیرد.

فرماندار فیروزآباد با بیان اینکه نباید هیچ دانش آموزی به خاطر نبود فضای آموزشی نامناسب از تحصیل باز بماند اظهار داشت: با همکاری و تعامل می توان بر مسائل موجود آموزشی منطقه غلبه کرد، همچنین تعامل و همفکری باعث رشد و تعالی در تعلیم و تربیت می گردد.

نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: آموزش و پرورش متحول کننده جامعه هم در بعد مادی و هم در بعد معنوی است و از این رو برای داشتن جامعه ای پویا احتیاج به محیط آموزشی با غنای فکری، پژوهشی و فرهنگی بالا داریم.

محمد مهدی فروردین در ادامه همکاری و تخصیص اعتبار از سوی وزارت نفت برای احداث زمین ورزشی این مدرسه را خواهان شد و گفت: انتظار می رود این مدرسه با همت مسئولان استانی و شهرستانی قبل از شروع سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری گردد.

شهرستان فیروزآباد در فاصله حدود 92 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است.

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، دستبافته های عشایر فیروزآباد فارس هویت و میراثی بومی محسوب می گردد که حفظ آن همراه با کارآفرینی، رشد مالی نیز برای این منطقه به همراه داشته؛ از همین رو وزارت میراث فرهنگی در سال 1399 عنوان شهر ملی دستبافته های عشایری را به این شهرستان اختصاص داد.

بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت استان فارس، چهار میلیون و 949 هزار و 335 نفر است که از این آمار، 30 هزار خانوار با 150 هزار نفر جمعیت را جامعه عشایری تشکیل می دهند. عشایر فارس متشکل از سه ایل عظیم قشقایی، خمسه و لر و هشت طایفه مستقل است. شهرستان فیروزآباد میزبان شمار زیادی از عشایر استان است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کلنگ ساخت مدرسه عشایری در فیروزآباد فارس به زمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کلنگ ساخت مدرسه عشایری در فیروزآباد فارس به زمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید