تلسکوپ فضایی اسپیتزر تولد تا کهنسالی ستاره ها را در یک عکس ثبت کرد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، تلسکوپ فضایی اسپیتزر پیروز به تهیه عکسی استثنایی از دو سحابی و خوشه های ستاره های موجود در آن دو شده که روند شکل گیری، میانسالی و کهنسالی ستاره های یادشده را به نمایش می گذارد.

تلسکوپ فضایی اسپیتزر تولد تا کهنسالی ستاره ها را در یک عکس ثبت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، تلسکوپ فضایی اسپیتزر پیروز به تهیه عکسی استثنایی از دو سحابی و خوشه های ستاره های موجود در آن دو شده که روند شکل گیری، میانسالی و کهنسالی ستاره های یادشده را به نمایش می گذارد. ستاره های یادشده در دو خوشه Cepheus B و Cepheus C واقع هستند و بخش اعظم این عکس توده ای از گرد و غبار و گاز را نشان می دهد که قسمت اصلی سحابی یادشده را به نمایش می گذارد.

اما منطقه قرمز رنگ این عکس در بخش بالا و سمت راست آن نشان دهنده راس سحابی است که در آن بخش ستاره های درخشان در حال انتشار گرما و درخشش هستند. در ادامه این تصویر ستاره های درخشان بیشتری وجود دارند که البته در آن ثبت نشده اند. بخش های باقی مانده تصویر که سیاه رنگ هستند نیز مشتمل بر ستاره هایی است که کم کم به سرانجام عمر خود نزدیک می شوند.

یک سحابی کوچکتر دوم نیز در سمت راست تصویر قابل مشاهده است. نورهای صورتی و سفید هم نشانگر ستاره هایی هستند که با سرعت زیادی در حال جابجایی در سحابی هستند.

تلسکوپ فضایی اسپیتزر که پیروز به ثبت این تصویر شده با هزینه ای 800 میلیون دلاری توسط ناسا فراوری شده و از سال 2003 به فضا پرتاب شده و در مداری نزدیک به خورشید قرار گرفته است. قطر آینه اصلی این تلسکوپ 85 سانتیمتر است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تلسکوپ فضایی اسپیتزر تولد تا کهنسالی ستاره ها را در یک عکس ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلسکوپ فضایی اسپیتزر تولد تا کهنسالی ستاره ها را در یک عکس ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید