تصویب سه آئین نامه مرتبط با اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از تصویب سه آئین نامه استاد مشاور فرهنگی، استاد مشاور انجمن های علمی و استاد مشاور شاهد و ایثارگر در دانشگاه تهران به منظور افزایش نقش و تاثیرگذاری اساتید در بین دانشجویان اطلاع داد.

تصویب سه آئین نامه مرتبط با اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، دکتر مجید سرسنگی در نشست خبری که امروز در ساختمان معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار گردید، گفت: خوشبختانه ما از سال تحصیلی 97-98 برنامه های فرهنگی دانشگاه را گسترش دادیم و این برنامه ها با کیفیت بهتری برگزار می گردد. در واقع با وجود اینکه ما در حوزه فرهنگی با مسائل اقتصادی روبرو هستیم اما این موانع نتوانسته چالشی در اجرای برنامه ها ایجاد کند. بطوریکه تعداد برنامه های فرهنگی دانشگاه از 450 برنامه به 600 برنامه در سال 97 افزایش پیدا نموده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دومین جشنواره فرهنگ در دانشگاه تهران گفت: اولین دور این جشنواره دو سال پیش برگزار گردید. در واقع به دلیل مسائل اقتصادی قرار است این برنامه هر دو سال یکبار برگزار گردد و برنامه امسال نیز در آبانماه جاری برگزار می گردد و علاقمندان تا 30 مهر ماه فرصت دارند مستندات خود را ارسال کنند.

دکتر سرسنگی همچنین توجه به اخلاق حرفه ای را یکی دیگر از مهمترین برنامه های حوزه فرهنگی دانشگاه تهران مطرح نمود و گفت: این برنامه یکی از سه برنامه توسعه دانشگاه تهران به شمار می رود و ما برای ترویج آن از ابتدا یک دبیرخانه دائمی دایر کردیم و این دبیرخانه مدت ها است که کار خود را آغاز نموده است و برجسته ترین اساتید دانشگاهی در عرصه اخلاق فعالیت های مختلفی از جمله پژوهش های علمی در این عرصه را انجام می دهند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تدوین نظام نامه اخلاق حرفه ای در دانشگاه تهران اطلاع داد و گفت: این نظام نامه همه مسائل مرتبط با اخلاق را در بر گرفته است که حمایت معنوی دانشجویان، توجه به انجام وظایف اساتید، تکلیف دانشجویان در برابر دانشگاه، تکلیف دانشگاه در برابر دانشجویان، توجه به کدهای رفتاری و پوششی دانشجویان از جمله موارد مورد توجه در بحث اخلاق حرفه ای است.

به گفته وی البته در دبیرخانه اخلاق حرفه ای دانشگاه تهران ادبیات مختلفی از جمله تالیف کتب، مصاحبه با اساتید و ... در حوزه اخلاق حرفه ای انجام می گردد و ما نشست ها و همایش های مختلفی در سطح مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان را برگزار می کنیم که همایش ملی اخلاق حرفه ای در 26 آذر امسال برگزار می گردد و افراد تا 30 مهر فرصت دارند مقالات مرتبط با این حوزه را ارسال کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین از تصویب سه آئین نامه مرتبط با اعضای هیات علمی در این دانشگاه اطلاع داد و گفت: یکی از این آئین نامه ها به حوزه مشاور فرهنگی اعضای هیات علمی مرتبط می گردد و تحت این موضوع اعضای هیات علمی در برنامه های فرهنگی نقش مشاوره ایفا می کنند. ضمن اینکه ما آئین نامه ای تحت عنوان استاد مشاور در انجمن های علمی تصویب کردیم که بر اساس آن در هر گروه آموزشی حداقل یک استاد به عنوان استاد مشاور حضور دارد و آئین نامه سوم نیز مربوط به استاد مشاور شاهد و ایثارگر است که بر این اساس اعضای هیات علمی در هر دانشکده و پردیس حداقل 5 و حداکثر 20 دانشجوی شاهد و ایثارگر را تحت پوشش خود قرار می دهد تا بتواند مسائل آنها را آنالیز و در نهایت پیگیری کند.

به گفته وی دانشگاه تهران کوشش دارد با تدوین آئین نامه ها و برنامه های مختلف نقش اعضای هیات علمی و حضور آنها در بین دانشجویان به منظور تاثیرگذاری بیشتر را افزایش دهد.

دکتر سرسنگی در مورد برگزاری مناظرات دانشجویی در دانشگاه تهران نیز گفت: اولین دوره این برنامه در سال تحصیلی جدید با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار می گردد و کوشش ما این است که این مناظرات را از سطح ملی به سطح بین المللی برسانیم و برگزیندگان مناظرات دانشجویی بتوانند با برگزیدگان مناظرات کشورهای دیگر به رقابت بپردازند.

وی همچنین در مورد برنامه دانشگاه تهران با عنوان سامان بخشی و اجرای مد کد نیز گفت: در دنیای مسابقات بین دانشجویی برنامه ای تحت عنوان دادگاه های ساختگی وجود دارد که بر اساس آن پرونده های حقوقی به صورت ساختگی بین دانشجویان آنالیز می گردد و دانشجویان در مورد آن پرونده ها ابراز نظر می کنند که این برنامه نیز از امسال در دانشگاه تهران اجرایی می گردد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در مورد نقش دانشگاه برای حل مسائل اجتماعی نیز گفت: ما در این زمینه شورای خوشه های اجتماعی را به منظور آنالیز مسائل اجتماعی با حضور 20 نفر از استادان شاخص تشکیل دادیم تا این افراد بتوانند مسائل و مسائل را با دقت رصد کنند و در نهایت راهکارهایی برای حل مسائل پیدا کنیم.

دکتر سرسنگی در انتها از برنامه دانشگاه تهران در حوزه های رفاهی و ساخت بزرگترین مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی تهران در دانشگاه تهران اطلاع داد و گفت: در این مجتمع کوشش داریم امکاناتی نظیر تئاتر، سینما، نمایشگاه های تجسمی، فضاهای گفت وگو، سخنرانی، کارگاه های آموزشی، استخر و سایر امکانات رفاهی وجود داشته باشد و این طرح در حال حاضر به تصویب هیات رئیسه دانشگاه رسیده است و در مرحله اجرا واقع شده است. ضمن اینکه دانشجویان دانشگاه تهران از مهر ماه امسال می توانند از سینما تک این دانشگاه نیز که در سالن ناصرخسرو دانشگاه برگزار می گردد نیز استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تصویب سه آئین نامه مرتبط با اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب سه آئین نامه مرتبط با اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید