تبدیل محوطه تاریخی ریوی در مانه و سملقان به پایگاه میراث فرهنگی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه روز شنبه 17 آبان ماه 99 اظهار کرد: خراسان شمالی از جمله استان های متقاضی ایجاد پایگاه ملی میراث فرهنگی بود که در جلسه اخیر شورای تخصصی پایگاه ها، طرح توجیهی خود را برای محوطه تاریخی ریوی مانه و سملقان ارائه کرد.

تبدیل محوطه تاریخی ریوی در مانه و سملقان به پایگاه میراث فرهنگی

او توضیح داد: در این طرح ارزش های برجسته اثر تأکید و مباحث مربوط به شرایط حفاظتی، امکانات و تجهیزات موجود و نیازهای پیش رو، لزوم ایجاد مدیریت یکپارچه و توسعه امکانات زیرساختی مورد توجه نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اضافه نمود: خوشبختانه با موافقت ملی در مورد تبدیل محوطه تاریخی ریوی به پایگاه میراث فرهنگی و اختصاص اعتبارات مناسب به زودی این منطقه ظرفیت مناسبی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

او با بیان اینکه تا به امروز هفت فصل کاوش در سایت تاریخی ریوی به صورت مشترک با هیئت باستان شناسی کشور آلمان اجرا شده است، گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت حضور باستان شناسان آلمانی کار کاوش در این محوطه متوقف نشد و هم اکنون همکاران ما در چهار نقطه از این سایت پهناور یافته های ارزشمندی را از معماری و ساختار سکونتگاهی به دست آورده اند و علاوه بر کاوش، کار حفاظت و بازسازی بخش های مختلف سایت در حال اجرا است.

شهرستان مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و تپه ریوی در پنج کیلومتری غرب آشخانه در اطراف روستای نجف قرار گرفته است.

منبع: گردشبان

به "تبدیل محوطه تاریخی ریوی در مانه و سملقان به پایگاه میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل محوطه تاریخی ریوی در مانه و سملقان به پایگاه میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید