بیماری که باعث کوری می گردد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، یک فوق تخصص چشم گفت: آب سیاه از جمله بیماری های چشمی است که باعث ایجاد گلوکوم در چشم می گردد.

بیماری که باعث کوری می گردد

قاسم فخرایی جراح و متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص گلوکوم یا آب سیاه در گفت وگو با خبرنگار درباره بیماری چشمی آب سیاه گفت: آب سیاه از جمله بیماری های چشمی است که با توجه به علائم و خطرات آن باعث ایجاد گلوکوم در چشم افراد می گردد.

او اضافه نمود: گلوکوم به پیش فرایند عصب چشم ها می گویند که مهم ترین علت بروز آن افزایش فشار داخل چشم است و در صورت فشار زیاد جداره های خون می تواند به خارج از چشم ها بیرون بزنند.

فخرایی توضیح داد: فشار زیاد به جداره های خون باعث آسیب به بافت ها و الیاف های عصبی می گردد که پیغام بینایی را به مغز می رسانند و در صورت دیر مراجعه کردن به پزشک معضل نابینایی برای فرد به وجود می آید.

این متخصص چشم پزشکی با اشاره به خطرناک نبودن بیماری آب سیاه اظهار کرد: اسم بیماری گلوکوم یا آب سیاه به شدت برای افراد ترس آور است، اما باید بگویم که با توجه به پیشرفت فناوری و استفاده پزشکان از ابزار های موثر دارویی، جراحی یا لیزریک دیگر نباید نگران این بیماری بود.

فخرایی گفت: در صورتی که بیماری آب سیاه به خوبی تشخیص داده نگردد نمی توان جلوی آسیب گلوکوم به سطح چشم را گرفت.

این فوق تخصص گلوکوم یا آب سیاه درباره روش های درمان بیماری آب سیاه گفت: روش های دارویی، جراحی و لیزری برای بهبود بیماری آب سیاه به منظور حفظ باقی مانده از سطح چشم انجام می گردد و آن قسمت آسیب دیده را با سطح تکنولوژی امروزه دنیا نمی توان درمان کرد.

فخرایی توضیح داد: از آنجایی که گلوکوم از اطراف باعث آسیب به دید چشم می گردد و مرکز چشم را به ندرت درگیر می نماید بنابراین بیماران بسیار دیر برای معالجه به متخصص چشم پزشکی مراجعه می نمایند.

گلوکوم؛ بیماری که بی سر و صدا سراغتان می آید +زمان اندازه گیری فشار داخل چشم

این متخصص چشم پزشکی با اشاره به تشخیص زود هنگام بیماری گلوکوم یا آب سیاه گفت: افرادی که به مصرف زیاد دارو های کورتونی می پردازند یا زمینه و سابقه ای برای ابتلا به گلوکوم دارند به ویژه از سنین 40 سالگی به بعد باید خودشان به چشم پزشک برای غربالگری مراجعه نمایند و از مبتلا شدن یا نشدن به این بیماری اطمینان حاصل نمایند.

فخرایی درباره افزایش ناگهانی فشار داخلی چشم گفت: فشار داخلی چشم به صورت ناگهانی باعث بروز درد، قرمزی، حالت توع یا استفراع، کوفتگی چشم، دیدن رنگین کمان یا هاله ای از نور می گردد که در اینصورت فرد باید برای اندازه گیری فشار سطح چشم به پزشک مراجعه کند البته در برخی موارد این علائم وجود ندارند و فرد بیمار ممکن است متوجه افزایش ناگهانی فشار داخلی چشم خود نگردد.

فشار داخل چشم در یک سوم افراد دچار زخم قرنیه زیاد است

این فوق تخصص گلوکوم یا آب سیاه با اشاره به نحوه تشخیص گلوکوم در میان بچه ها گفت: گلوکوم در میان بچه ها معمولا با علائمی مانند تبدیل رنگ سیاه چشم به رنگ کدر، ورم چشم، عظیم شدن سایز چشم، ترس از نور و سوزش چشم دیده می گردد که با مراجعه به پزشک باید با روش های جراحی بهبود یابند.

فخرایی در خاتمه گفت: شاید بتوان گفت اولین عامل نابینایی قابل پیشگیری با عنوان بیماری گلوکوم یا آب سیاه شناخته شده است که با تشخیص زودهنگام پزشک می توان باعث جلوگیری از تشدید این بیماری شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیماری که باعث کوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری که باعث کوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید