بازی با تعداد محدود تماشاگران، طبق آیین نامه فیفا

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، رسول مجیدی ، اگر قرار است تماشاگری به استادیوم نیاید پس چه نیازی است به بازی در استادیومی خارج از استان؟ مگر نه اینکه این الزامات مربوط به سرویس دهی بهتر به تماشاگران است؟

بازی با تعداد محدود تماشاگران، طبق آیین نامه فیفا

رسول مجیدی ، تشکیلات فوتبال ایران چند هفته ای است که پای شان را در یک کفش نموده اند و می گویند تا وقتی که وضعیت ورزشگاه های تیم های لیگ فزونی درست نشود، لیگ را شروع نمی نمایند.

تا همین چند روز پیش اصلاً تعیین نبود مسابقات قرار است چه زمانی شروع شود و حالا هم که اعلام شده 31 مرداد اولین بازی فصل جدید انجام می شود، تعیین شده بعضی از تیم ها به دلیل وضعیت ورزشگاه های شان حق میزبانی ندارند.

پافشاری مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این مورد البته جای گله ندارد. اصل ماجرا مورد قبول همه اهالی فوتبال است. سؤال و شکوه ای هم اگر هست بر می شود به اینکه چرا تا به حال فدراسیون فوتبال روی این موضوع مهم حساس نبوده؟

مدیران تیم های لیگ فزونی و صاحبان ورزشگاه ها هم احتمالاً تا همین چند هفته پیش اولتیماتوم های فدراسیون فوتبال را جدی نمی گرفته اند و باورشان نمی شد که واقعاً قرار است شروع لیگ به تعویق بیفتد.

حدود دو دهه است که لیگ سراسری فوتبال ایران نام برتر را بر پیشانی خود می بیند اما حالا بعد از برگزاری 18 دوره هنوز ورزشگاه های زیادی حتی صندلی مناسب برای تماشاگران ندارند. در تمام این سال ها هیچ وقت بلیت فروشی بر اساس شماره صندلی انجام نشده و گیت های ورزشگاه ها هم همگی غیر استاندارد بوده اند.

هنوز در خیلی از ورزشگاه ها، تماشاگران تیم میهمان و میزبان از یک گیت وارد ورزشگاه می شوند و اساساً در دیگری برای ورود تماشاگران میهمان و مسئولین برگزاری مسابقات تعبیه نشده. کمتر ورزشگاهی به دوربین های مدار بسته کافی مجهز است و همین کار شناسایی تماشاگران متخلف را سخت نموده. همه اینها باعث شده تا مسئولین فوتبال ایران که تحت فشارهای بین المللی هستند تصمیم بگیرند بالاخره کمی به سمت و سوی حرفه ای شدن گام بردارند اما حالا خبر رسیده تیم هایی که ورزشگاه های شان شرایط لازم را ندارد مجبورند بازی های خانگی شان را در استانی بی طرف و بدون حضور تماشاگر برگزار نمایند!

اگر قرار است تماشاگری به ورزشگاه نیاید پس چه نیازی است به بازی در ورزشگاهی خارج از استان؟ مگر نه اینکه این الزامات مربوط به سرویس دهی بهتر به تماشاگران است؟ خب دیگر چه نیازی است که تیم از شهرش خارج شود؟ در همان ورزشگاهی که سال گذشته میزبانی می نموده بدون تماشاگر بازی کند.

اگر قرار است تیم هایی که ورزشگاه شان آماده نیست تنبیه شوند و در خارج از استان شان بازی نمایند پس حداقل اجازه دهید در ورزشگاه های تأیید شده بازی نمایند و تماشاگران هم امکان حضور داشته باشند. فوتبال بدون تماشاگر چه لطفی دارد؟

گذشته از همه اینها، اگر قرار نیست روح فوتبال را بکشید و می خواهید لیگی منظم و پرشور را برگزار کنید و در کنارش الزامات را هم رعایت کنید، می شود از یک ایده بهتر استفاده کرد؛ بازی با تعداد محدودی از تماشاگران. این نوع بازی که در واقع یکی از جرایم مدنظر فیفا در مقررات انضباطی اش است - و جایش در قوانین فوتبال ایران خالی است - می تواند نسخه ای نجاتبخش باشد. بالاخره هر ورزشگاهی حداقل در قسمتی از سکوهایش می تواند بلیت فروشی را بر اساس شماره صندلی انجام دهد و دوربین های لازم را برای رصد رفتار تماشاگران نصب کند. به همان اندازه اجازه دهید بلیت فروشی نمایند. حتی اگر این صندلی محدود هزار نفر گنجایش دارد. باور کنید بازی در حضور همین تعداد تماشاگر هم همچنان لطف دارد. در ثانی تیم های مورد نظر هم فرصت دارند تا هرچه زودتر ورزشگاه های شان را با الزامات وفق دهند و از این محرومیت که می تواند بدون لطمه زدن به کمیت و کیفیت لیگ تا هفته ها تمدید شود، نجات یابند.

منبع: ایران ورزشی

به "بازی با تعداد محدود تماشاگران، طبق آیین نامه فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی با تعداد محدود تماشاگران، طبق آیین نامه فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید