اقدام عجیب فیفا در حمایت از عربستان و امارات ، رنکینگ خلق الساعه

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، فدراسیون جهانی فوتبال در شرایطی اقدام به اعلام رنکینگ کشورها نموده که پیش از این قرار بود این رنکینگ مردادماه اعلام گردد اما ظاهرا فشار چند کشور این تصمیم را تغییر داده است.

اقدام عجیب فیفا در حمایت از عربستان و امارات ، رنکینگ خلق الساعه

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 قطر با معین شدن تکلیف تیم های صعود نماینده به دور نهایی معین شد تا تیم های راه یافته به این رقابت ها منتظر قرعه کشی از سوی AFC بر اساس صندلی تیم ها در جدول رده بندی فیفا باشند.

فدراسیون جهانی فوتبال در تاریخ 27 می میلادی (6 خردادماه) بیان کرد با توجه به اینکه دیداری برگزار نشده است و برنامه بازی ها نیز معین است رده بندی جدید را تا دوازدهم آگوست میلادی (21 مردادماه) اعلام نمی کند. (لینک خبر فیفا در این خصوص)

بنابراین تیم های راه یافته به دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر انتظار داشتند قرعه کشی این بازی ها بر اساس صندلی آنها در رده بندی مربوط به ماه می میلادی انجام گردد که طبق آن تیم های ایران و ژاپن به عنوان صدرنشین های دو گروه در مرحله نهایی بودند.

همچنین استرالیا و کره جنوبی نیز در سید B حضور داشتند و عربستان سعودی و عراق نیز در سید C حضور داشتند. امارات و چین نیز در گلدان چهارم قرار دریافتد و عمان به همراه سوریه در سید E و ویتنام و لبنان در گلدان F قرار بگیرند.

این موضوع سبب می شد تا احتمال قرار دریافت تیم های عربستان و امارات که خواستار میزبانی بازی ها نیز هستند در یک گروه وجود داشته باشد.

دو تیمی که حق پخش تلویزیونی را به وسیله شبکه های ملی خود از AFC نیز خریداری نموده اند تا یکی از حامیان اقتصادی کنفدراسیون آسیا لقب بگیرند.

با این حال فیفا در اقدامی غیر منتظره تصمیم به اعلام فوری و اضطراری رده بندی تیم های ملی آسیا در رنکینگ خود گرفت که طی آن صندلی عراق و امارات تغییر ناگهانی داشت که احتمال برخورد امارات با عربستان در مرحله نهایی به صفر برسد.

قرار دریافت امارات و عربستان در یک گلدان در حالی اتفاق می افتد که این دو کشور با توجه به درخواست خود مبنی بر میزبانی متمرکز بازی های دور نهایی، شانس خود برای صعود به جام جهانی را افزایش دهند.

جابجایی سید بندی بازی ها در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به دو تیم امارات و عربستان یاری کرد تا با خیال راحت پروژه مربوط به متمرکز شدن این دیدارها در کشورهای خود را دنبال نمایند چرا که دو تیم قطعاً با همدیگر بازی ندارند و بدون دردسر می توانند این بازی ها را میزبانی نمایند.

باید دید فیفا که قبلاً اعلام نموده بود تصمیمی برای ایجاد تغییر در رنکینگ خود ندارد چرا به صورت ناگهانی چنین اقدامی را مد نظر قرار داده است تا آینده تیم ها در رسیدن به جام جهانی قطر تحت تأثیر قرار بگیرد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "اقدام عجیب فیفا در حمایت از عربستان و امارات ، رنکینگ خلق الساعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام عجیب فیفا در حمایت از عربستان و امارات ، رنکینگ خلق الساعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید