اختصاص یک میلیارد و 500میلیون ریال اعتبار به موزه کنگاور

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا کنگاور از اختصاص اعتبار یک میلیارد و 500میلیون ریالی برای توسعه زیرساخت های موزه این شهرستان خبر داد.

اختصاص یک میلیارد و 500میلیون ریال اعتبار به موزه کنگاور

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه مرتضی گراوند امروز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه 99 با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری مناقصه پروژه زیرساخت برق موزه مردم شناسی و باستان شناسی کنگاور، پیمانکار معین و موزه شهرستان برای اجرای این پروژه به وی تحویل داده شد.

او در ادامه افزود: موزه کنگاور بر اساس طرح مصوب اداره کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرا می شود که برای تکمیل آن به اعتبارات بیشتر و توجه ویژه مسئولان نیاز داریم.

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا کنگاور گفت: برای احیاء این موزه باستان شناسی و ساماندهی معبد رایزنی هایی را با وزیر میراث فرهنگی انجام دادیم که ایشان تأکید کرد اگر استان یک میلیارد و 500 میلیون ریالرا تأمین کند، نصف دیگر اعتبار را نیز وزارتخانه تأمین خواهد کرد.

اوادامه داد: برای دوران پساکرونا تلاش کرده ایم تا بتوانیم حداقل یک موزه کوچک باستان شناسی را در ساختمان نمایشگاه عکس معبد راه اندازی کنیم و بخشی از کارهای آن را نیز انجام داده ایم.

گرواند تأکید کرد: امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی کشورهای آفریقایی در فضاهای کمی که در محوطه های تاریخی در اختیاردارند، موزه های باستان شناسی کوچکی راه اندازی می کنند.

او بابیان اینکه این موزه می تواند سطح آگاهی جوامع محلی را در خصوص باستان شناسی بالا ببرد، گفت: در نظر داریم در این موزه تعدادی از مواد فرهنگی و اشیاء سنگی و سفالی کشف شده در داخل شهرستان را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار دهیم.

منبع: میراث آریا

به "اختصاص یک میلیارد و 500میلیون ریال اعتبار به موزه کنگاور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص یک میلیارد و 500میلیون ریال اعتبار به موزه کنگاور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید