آخرین خبرها درباره وام 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین المللی پول

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، به گزارش تجارت نیوز، علیرضا رحیمی نماینده مجلس در توئیتی نوشت: بابخش قابل توجهی ازدرخواست 5 میلیارددلاری دکتر #ظریف از #صندوق-بین-المللی-پول موافقت شده است. تامین این رقم میتواندمقابله باویروس #کرونا درایران راسرعت بخشد.

آخرین خبرها درباره وام 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین المللی پول

مدیریت صحیح وتقویت نظارت برتوزیع منابع وامکانات موجود، مناطق مختلف #ایران را بطورعادلانه دراین نبرد #سلامت بهره مند میکند.

براساس این گزارش، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی چندی پیش خاطرنشان کرد که ایران روز 16 اسفند برای مبارزه با ویروس کرونا از صندوق بین المللی پول درخواست یاری 5 میلیارد دلاری نموده است.

او نوشت: روز آدینه 16 اسفندماه نامه ای به خانم کریستالیناگئورگیوا رئیس صندوق بین المللی پول نوشته و خاطرنشان کردم بر اساس اعلان رسمی شما برای پشتیبانی از اعضاء از جمله ایران و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورمان و ضرورت تداوم پرقدرت اقدامات پیشگیری، درمان و مقابله با آثار اقتصادی آن با توجه به میزان سهمیه جمهوری اسلامی ایران در صندوق خواهان بهره مندی از تسهیلات تامین اقتصادی سریع، RFI در حدود پنج میلیارد دلار می باشیم

12 روز بعد در روز 28 اسفند، صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد که مذاکرات درباره اعطای تسهیلات 5 میلیارد دلاری به ایران در جریان است.

امروز نیز رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به کوشش برای دسترسی به تأمین اقتصادی سریع از صندوق بین المللی پول ، به عنوان حق قانونی و قطعی ایران، و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا، مسدود شده، خاطرنشان کرد: بحمدالله، پیگیریها درهر دو مورد تا به امروز فرایند مثبتی داشته است.

لازم به ذکر است ایران تا به امروز فقط یک بار در سال 1330 و بعد از مسائل اقتصادی و اجتماعی به وجود آمده پس از جنگ جهانی و کاهش درآمد های نفتی، واجد دریافت وام تشخیص داده شده بود.

منبع: انتخاب

منبع: تجارت نیوز

به "آخرین خبرها درباره وام 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین المللی پول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها درباره وام 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین المللی پول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید