17 آوریل ؛ روز جهانی خفاش ها مبارک!

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، 17 آوریل روزجهانی خفاش است. در واقع این روز به ما یادآوری می نماید که خفاش ها چقدر در زندگی روزمره ما دارای نقش هستند.

17 آوریل ؛ روز جهانی خفاش ها مبارک!

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از نشنال دیلی کلندر، 17 آوریل، روز دنیای قدردانی از خفاش ها است. آوریل همچنین بهترین زمان برای مشاهده خفاش ها است. می دانید چرا؟ چون این فصل زمان اتمام خواب زمستانی و شروع بیدار شدن آن هاست و طبیعی است دیدن رفتار اجتماعی خفاش ها زمان مناسبی است تا از آنان نکاتی را بیاموزیم.

این نکته را بدانید و همه جا بگویید که خفاش ها مهمترین حشره کش های طبیعی دنیا هستند. چون 70 درصد خفاش های تمام دنیا حشره خوارند. هر خفاش در هر ساعت توانایی دارد تا 1000 پشه را بخورند و انسان ها و دام ها را از شر آزار این حشره نجات دهند.

  • چند ویژگی مهم خفاش ها و تاثیر آن ها بر طبیعت و زندگی انسان

بعضی از گونه های خفاش ها تا 40 سال عمر می نمایند.

خفاش ها می توانند در تاریکی ببینند و از حس شنوایی قدرتمند خود استفاده نمایند.

توانایی یک خفاش در پرواز آنها را منحصر به فرد می نماید. در دنیای پستانداران، فقط خفاش ها به طور طبیعی قادر به پرواز واقعی و پایدار هستند.

بیش از 1200 گونه از خفاش های شناخته شده وجود دارد.

تقریبا 70 درصد خفاش ها حشره خوار هستند.

خفاش ها در اندازه های مختلف رشد می نمایند. یکی از عظیمترین خفاش ها خفاش Giant Golden-Crown Fox با وزن حداکثر 4 پوند با طول بال تا 5 پا، 7 اینچ است.

در کنار راکون و سمور آبی، خفاش ها تمیزترین پستانداران دنیا محسوب می شوند.

یک کلونی از 150 خفاش عظیم براون هر تابستان از کشاورزان در برابر 33 میلیون یا بیشتر کرم ریشه محافظت می نماید.

اما کرونا ...

کرونا و انگشت اتهام به سمت خفاش ها نگاه به این موجود زنده را از دو ماه پیش تغییر داده است. بعضی منابع خفاش را عامل ایجاد کرونا و انتقال آن به انسان می دانند اما بعضی محققان بر اساس پژوهش های خود نگاه دیگری به این موضوع دارند که سبب می گردد نگاه به خفاش ها دیگر منفی نباشد.

غلامرضا فرنوش، غلامحسین علی شیری، سید رضا حسینی ذیجود و علیرضا جلالی فراهانی در یک مطالعه، مروری به پژوهش هایی که مرتبط با کرونا ویروس در دنیا اجرا شده داشته اند. در بخشی از مقاله این محققان آمده است: آنالیز اپیدمیولوژیک موارد ابتلا به پنومونی کروناویروس نوین 2019 نشان داد که بسیاری از موارد، در معرض بازار غذاهای دریایی Huanan در ووهان چین قرار داشته اند. گزارش سازمان بهداشت دنیای نیز بیان می نماید که کروناویروس نوین-2019 در نمونه های محیطی جمع آوری شده از بازار غذاهای دریایی هانان تشخیص داده شده است. اما هنوز به طور کامل معین نشده که چه گونه های خاصی از حیوانات حامل کروناویروس نوین 2019 باشند. 33 مورد از 585 نمونه زیست محیطی موجود در بازار غذاهای دریایی هانان برای کرونا ویروس نوین 2019 مثبت بودند. بعضی از این موارد شامل انواع حیوانات زنده مانند جوجه تیغی، گورکن، مار، لاک پشت، پرنده و احتمالا مورچه خوار هستند اما خفاش ها را در بر نمی گیرد.

روز خفاش مبارک ...

منبع: همشهری آنلاین

به "17 آوریل ؛ روز جهانی خفاش ها مبارک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 آوریل ؛ روز جهانی خفاش ها مبارک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید